Het seizoen zit erop - Column van onze voorzitter

12 april 2020 20:00

Het seizoen zit erop - Column van onze voorzitter

Het zit erop..

Helaas zit het seizoen 2019/2020 er alweer een aantal weken op. Het is niet anders, maar er zijn dingen die een stuk belangrijker zijn dan voetbal. Met z’n allen vechten tegen zo’n rotvirus bijvoorbeeld.

Het COVID-19 virus heeft helaas ook mij, en mijn familie, getroffen. Ik maak het tot nu toe goed, m’n vriendin is al officieel coronavrij, m’n moeder en zusje maken het redelijk, alleen m’n vader iets minder. Maar ook dat komt hopelijk snel weer goed.

Even met z’n vijven een hapje eten wegens de verjaardag van m’n vader en zusje, niemand die verschijnselen heeft, alle vijf besmet met het coronavirus. Nu je terugkijkt denk je niet verstandig, maar we kunnen het niet meer terugdraaien. Dit laat zien hoe snel het virus om zich heen kan slaan en hoe besmettelijk het is. Pas dus ook op met de paasdagen!

Maar goed dat de KNVB wél al besloten heeft het seizoen van het amateurvoetbal te beëindigen, want je kan wel raden hoe snel spelers elkaar zouden kunnen besmetten tijdens een potje voetbal. En voetballen op anderhalve meter afstand wordt lastig ben ik bang. Bizar dat ze er bij de profs nog over nadenken door te gaan. Maar dat is aan hen.

Nu verder met onze mooie club, VVH/Velserbroek. We zijn een kleine club die het veelal moet hebben van de baromzet. De omzet die inmiddels al precies een maand niet meer gemaakt wordt. Dus ja, ook voor ons is deze periode erg zwaar. We hopen er heelhuids uit te komen. En dat terwijl juist de mooiste maanden nog moesten komen. Ik rekende me al helemaal rijk; het eerste elftal thuis tegen Spaarnwoude en VSV, een aantal leuke potjes bij de dames en de Zaterdag 2 en de 45+ die lekker bezig zijn. Daarnaast ook nog de jeugd die bij de jongsten onwijs aan het aantrekken is (bedankt Leonie en Mario, echt super goed bezig!).

En natuurlijk het LBR-toernooi, het toernooi waar we het al jaren van moeten hebben. Dit jaar kan er een jubileum gevierd worden met de 10e editie. Deze editie staat tot nu toe nog steeds gepland op 6 juni 2020, de mogelijkheid is er dat dit ook niet door kan gaan. Maar niet getreurd, de inschrijvingen kunnen gewoon blijven staan. Wanneer het LBR-toernooi niet door kan gaan plannen we het op een ander moment, als het wel weer mogelijk is. Dat rotvirus zal niet ook nog is ons leukste evenement van het jaar afpakken!

Nu dit seizoen erop zit kijken we ook naar volgend seizoen. Wanneer het begint weten we nog niet, maar we moeten er vanuit gaan dat de competitie gewoon weer in september start. Is de staf voor de selectie rond? Ja, check. Hoe zit het bij de dames? Zover ik weet is alles geregeld, ook voor volgend seizoen. Als dit niet zo is hoor ik het graag. Zaterdag 2 en de 45+? Die regelen alles wel, daar vertrouw ik op. En anders hoor ik het ook graag.

En dan hetgeen dat jaarlijks een puzzel is. Hoe zit het met de jeugd? Blijven de trainers wekelijks training geven, komt er nog jeugd bij of zijn er kinderen genoodzaakt om te stoppen? Op dit laatste hoop ik natuurlijk niet, we zijn juist onwijs goed bezig bij de jeugd en zijn zelfs weer aan het groeien. Wanneer je onverhoopt toch wilt stoppen met voetballen bij VVH/Velserbroek, laat dit dan voor 20 april 2020 weten door onze secretaris Wim Boonstra te mailen ([email protected]).

Hopelijk zonder ook maar één e-mail te hebben ontvangen gaan we na 20 april zo snel mogelijk aan de gang met de teamindeling en met de inzet van trainers. De teamindeling zal grotendeels hetzelfde blijven, mogelijk hier en daar een aanvulling.

Heb je nog een vriendje die het binnen zitten zat is en graag met jou bij VVH/Velserbroek wil voetballen, meld hem dan aan! De acties die op onze website en sociale media staan gelden nog steeds. Het aanmelden kan via de website of via onze secretaris (zie het e-mailadres hierboven).

Als laatst wil ik alle vrijwilligers onwijs bedanken voor al hun inzet in het afgelopen seizoen. Misschien ietwat onpersoonlijk vanaf m’n laptop, maar het is helaas niet anders. Ik hoop het zo snel mogelijk weer persoonlijk te kunnen doen. En ik hoop dat jullie je volgend seizoen ook weer in willen zetten voor onze club! Zeker na al dat binnen zitten van de afgelopen tijd kan ik zelf in ieder geval niet wachten om m’n handen weer uit de mouwen te steken voor ons cluppie. Maar helaas, we moeten nog even wachten…

Mocht je toch ergens mee zitten of ergens vragen over hebben, stel ze dan via onze sociale media kanalen of mail mij op [email protected]. Voor nu, blijf allemaal gezond, hou contact met elkaar (het verenigingsgevoel) en hopelijk tot heel snel!

Tim Veldhuijzen
Voorzitter VVH/Velserbroek