Column van Paul Cramer: "We zijn er weer"

31 augustus 2020 17:00

Column van Paul Cramer: "We zijn er weer"

We zijn er weer

Na maanden van afwezigheid is hier weer de column van Cramer. Wat is er veel gebeurd afgelopen maanden. We gaan het niet hebben over de nieuwe omgangsvormen en protocollen. Daar zijn gelukkig andere mensen voor, die het hier al druk genoeg mee hebben. Ik sta niet graag in de schoenen van de voorzitter en zijn kompanen. (hoewel ik denk dat ik alleen de schoenen van Ton V. pas) Een groot compliment is op zijn plaats hoe de club met alle regels omgaat. Laten wij elkaar scherp houden met betrekking tot alle regels.

We gaan het hebben over alle leuke dingen die zich afspelen in de rood wit blauwe familie.

Allereerst welkom aan alle nieuwe leden. Wat geweldig dat jullie voor VVH Velserbroek hebben gekozen. Jullie zullen ervaren dat het een fijne club is waar heel veel kan en nog meer mag. Dat er ook bepaalde dingen moeten, tja dat moet overal. Dat “moeten” is een heel klein beetje zwart-wit. De huidige vrijwilligers zien graag dat het bestand groter wordt. Ik kan natuurlijk niet in uw agenda kijken, maar een VVH coryfee memoreerde ooit eens, dat het een vanzelfsprekendheid is om iets voor jouw club te doen. Want dat is het. Onze club is jouw club en jouw club is onze club. Samen zijn wij VVH Velserbroek en niemand wint van VVH.

Nadat er bekend werd dat seizoen 2019-2020 als een nachtkaars uitging, bleef de club niet stilzitten. Het ledenaantal groeide zowel aan de onderkant als aan de bovenkant en omdat de jeugd de toekomst heeft, staan de mini’s bovenaan. De onderhoudsploeg kon nu het jaarlijkse onderhoud wat normaal in een kleine twee manden moet gebeuren spreiden over een langere periode. Dat de oude garde hun gezondheid boven alles liet gaan, ik had niet anders verwacht en hoop aankomend seizoen dat deze steunpilaren op zondag weer op hun vaste stek langs het veld staan.

Alles is weer voor elkaar. Kleding en ballen. Besteld door Rick O. Uitgezocht, bij elkaar gebracht en uitgedeeld door James en Jef. Bankjes naast de dug-out zijn gemaakt door Pascal. Waarvoor de dank van alle coaches en trainers. Leiders en scheidsrechters zijn ook weer voor elkaar………………… O nee, scheidsrechters is nog ff een puntje. Veronique is nog op zoek naar de knoest die wil fluiten. Het hoeft niet iedere week drie wedstrijden, maar onderdeel uitmaken van een scheidsrechters-poule zou zij toch wel fijn vinden. U weet niet wie Veronique is…. Zij is elke zaterdag op de club.

De selectie is tot de aanvang van het nieuwe seizoen op halve kracht door blijven trainen en is vanaf begin augustus weer volle bak gaan trainen. Er zijn nieuwe gezichten bijgekomen, Joey, Jamie en Duran en bestaande gezichten terug gekomen, Daan en Beau. Ook gaan we er een paar missen. Patrick, Laurence, Delano, Louis, Dominic, verzorger Rik en trainer Paolo.

De eerste wedstrijden zitten erop. Nog zoekend naar de juiste balans zijn deze met wisselend succes afgesloten. Langdurig geblesseerden zijn langzaam aan het terug komen en onder leiding van Fysio Sander L en sportverzorger Gerard hebben deze die-hards weer de eerste minuten op het veld gemaakt.

Maar het mooiste moment van dit nieuwe seizoen is toch wel de rentree van Sjuul B. De onfortuinlijke Sjuul B, de winnaar van trofee “De Sjuul” Hij heeft van trainer coach Tom D. weer mogen ruiken aan het kunstgras. Weliswaar een kleine 20 minuten, maar toch.

Ik sluit af met de woorden van een groot trainer.

“Samen is niet alleen”

Kiepert