VVH geniet van goede seizoensstart

VVH Velserbroek 1 (zon)

Van Nispen 1 (zon)

Moh Yahyaoui (schot)

20 oktober 2019 14:00

Genietend van een mooi najaarszonnetje zagen de trouwe supporters van VVH en de meegereisde supporters uit De Zilk vanmiddag een leuke faire wedstrijd. Daar waar de thuisclub vorig seizoen nog een ploeg was die probeerde mee te voetballen, moet vandaag de dag proberen het spel te maken.

De equipe van coach Jeroen de Vries nam vorige week de zwaar bevochten punten mee uit Spaarndam en wilde daar vandaag een goed gevolg aan geven. De geschiedenis tegen de rood gelen uit De Zilk zag er veel belovend uit. VVH kwam goed uit de startblokken en zette gelijk druk op de ploeg van trainer Schulpzand. De kleine kansjes die de rood wit blauwe brigade kreeg werden niet verzilverd.

Door een blessure moest Schulpzand al in de achttiende minuut gedwongen wisselen. De ongelukkige Atze Bosma werd vervangen door Bren Zonneveld. Een aantal minuten na deze wissel was daar die dekselse Jordi Hurkmans. Een steekbal van Donovan Mijnals gaf keeper Rien de Jong het nakijken in de verre hoek. Zo liet Hurkmans de 1-0 liet optekenen in het boekje van de goed leidende Ricardo Mulder. Alles klopte de eerste helft bij de Velserbroekers, alleen stond het vizier niet op scherp.

Na de rust kwamen beide ploegen goed uit de kleedkamer, maar was het VVH die de voorsprong verdubbelde. Het was weer Jordi Hurkmans die zijn totaal opschroefde en in de vijftigste minuut de 2-0 op het scorebord zette. Gelijk na de aftrap terwijl de VVH’ers nog stonden na te genieten van deze voorsprong bracht invaller Bren Zonneveld de stand terug tot 2-1. Het spel golfde op en neer. Van Nispen ging er weer in geloven en VVH werd slordiger in het rondspelen. Toch was de individuele klasse van de VVH spelers die deze middag het verschil ging maken. Vanuit een hoekschop kopte Hurkmans zijn derde binnen en bracht de marge terug tot 2.

Honderdtwintig tellen later schoot Van Nispen op de lat en in de tegenstoot maakte Mo Yahyaoui een weergaloos doelpunt. Een vermeende voorzet vanaf de achterlijn liet het net achter de doelman van Van Nispen opbollen. Scheidsrechter Mulder pakte zijn aantekeningenboekje en noteerde de 4-1. Trainer De vries gunde de doelpuntenmachine zijn publiekswissel en Jeffrey Kors mocht de laatste minuten zijn opwachting maken, net als Laurence Kroon en Angelo Luluputy. Door deze overwinning staat de ploeg uit Haarlem-Noord bij de top drie waarbij gezegd moet worden dat VSV nog een wedstrijd te goed heeft.

Paul Cramer