De VVH trein dendert door!

vv Zwanenburg (zon)

VVH Velserbroek 1 (zon)

Donovan Mijnals (penalty)

27 oktober 2019 14:00

H. (Han) Hermans

De rood wit blauwe trein dendert door de derde klasse. Waar vorig seizoen nog het boemeltje Haarlem - Amsterdam van toepassing was, staat er nu een sneltrein op de rails.

Dat het vandaag niet makkelijk zou worden wist de equipe van trainer Jeroen de Vries. De Vries had de ploeg gewaarschuwd voor de frisse ploeg uit Zwanenburg die in de stand maar drie punten onder VVH stond en een wedstrijd minder gespeeld had.

Vanaf het beginsignaal greep de rood blauw geblokte ploeg VVH bij de keel. Trainer Van Boxtel had zijn huiswerk goed gedaan en wist door middel van een dubbele dekking spits Hurkmans uit te schakelen. VVH speelde slordig en kwam sporadisch aan de aanval toe. Zwanenburg kwam deze middag regelmatig voor de goal van VVH, maar keeper Marco van den Bogaard was een grote sta en lig in de weg voor de aanvallers van Zwanenburg. Links en rechts ranselde de keeper in vorm de ballen uit de hoeken. Toch moest Van den Bogaard in de achtentwintigste minuut capituleren op een goed ingekopte hoekschop. De doelpuntenmaker was Jurrian te Hoonte. Een aantal minuten daarvoor was laatste man Mark Krol gewisseld voor de net van vakantie teruggekeerde Mark van der Werff. Krol kreeg ongelukkig een bal in het kruis en gaat tegenwoordig door het leven als Soprano Leggiero.

Door de inbreng van Van der Werff ging het wel beter lopen bij de tricolores en werden de aanvallen zorgvuldiger. Dit resulteerde in de veertigste minuut in een strafschop toen middenvelder Sander Loogman onreglementair werd gestuit in de zestien meter. Donovan Mijnals ging achter de bal staan en schoot onberispelijk de 1-1- binnen. Dit was tevens de ruststand.

In het tweede bedrijf kwamen beide ploegen goed uit de kleedkamer en kregen de toeschouwers een vermakelijke wedstrijd te zien. VVH werd sterker en Zwanenburg kwam niet meer zo vaak, maar nog wel gevaarlijk voor het doel van de bezoekers. Daar waar de doelman van VVH foutloos keepte, kreeg VVH de voorsprong in de schoot geworpen. Een kwartier voor het einde werd Van der Werff weggestuurd en viel de bal tussen de laatste linie en de keeper van Zwanenburg. De aalvlugge middenvelder zette goed door en de keeper van Zwanenburg had het nakijken. Zwanenburg gooide er nog een extra versnelling tegen aan, maar de ploeg uit Haarlem-Noord speelde de wedstrijd het laatste kwartier professioneel uit. Na negentig minuten floot scheidsrechter Hermans af en kon trainer De Vries weer drie punten aan het totaal toevoegen. Man van de wedstrijd was keeper Marco van den Bogaard.

Aankomende week staat de thuiswedstrijd tegen RKDES op het programma.

Paul Cramer