Tiental VVH JO16 haalt glorieus de eindstreep

Hillegom sv JO16-2

VVH Velserbroek JO16-1

8 februari 2020 11:00

Vanwege de langdurig geblesseerde Lisa (sleutelbeen) en Yara (enkebland), is de spoeling bij de JO16 erg dun.

Als er dan ook nog iemand niet kan vanwege voorbereidingen op tentamens, dan kan het zomaar gebeuren dat je met 10 man op het veld staat. Soms biedt de JO13 nog uitkomst, maar die speelden vandaag op hetzelfde tijdstip.

De coachende broertjes Van Der Veldt hadden een mooie oplossing gevonden voor deze situatie: Een 4-4-1 systeem, met de balvaste Sem in de spits, en een viermansmiddenveld met Alen, Daniel, Yari en Max, om niet door de tegenstander overlopen te worden. De verdediging bestond uit Roan, Finn, Sietse en Sander.

Met 1 speler minder dan de tegenstander, weet je dat het moeilijk gaat worden, maar de gekozen opstelling werkte goed. Zoals te verwachten viel, kreeg VVH niet heel veel kansen. Maar ook Hillegom werd niet echt gevaarlijk ondanks meer balbezit. Pas na een minuut of 20 kwamen ze er voor het eerst gevaarlijk uit, maar dat leverde geen doelpunt op.

VVH voetbalde goed door met soms mooie combinaties, en dat leverde zowaar na een half uur de 0-1 op, gemaakt door Sem. Dat gaf onze spelers moed. We kregen wat meer balbezit, en 5 minuten later maakte Yari er al 0-2 van. Wat een luxe, met een man minder!

Helaas duurde het niet lang, want bijna direct na de aftrap schoot Hillegom de 1-2 binnen. Dat zou ook nog een mooie stand zijn om de rust mee in te gaan, maar daar bleef het niet bij. Na een mooie combinatie stormde Daniel het strafschopgebied binnen en kwam ten val door een sliding van een Hillegomse verdediger. De bank en het publiek schreeuwden om een penalty maar de scheidsrechter zag geen overtreding en liet doorspelen.

De bal was inmiddels voor de voeten gekomen van Alen die met een mooi schot in de kruising de keeper van Hillegom kansloos liet. De hectische slotfase van de eerste helft werd nog bijna bedorven door een doelpunt van de thuisclub, maar met een fantastische zweefduik pakte keeper Jesse de bal uit de kruising.

De tweede helft ging redelijk gelijk op. Omdat Hillegom wat meer aanviel, kreeg VVH wat meer ruimte. Zo kreeg de snelle back Sander na een kwartier de kans om langs de rechterkant bijna ongestoord op te stomen en keihard de 4-1 in de touwen te schieten!

De wedstrijd leek gespeeld, maar niets was minder waar. De VVH'ers werden met z'n tienen steeds vermoeider en kwamen steeds meer onder druk te staan. Vooral uit corners werd Hillegom vaak heel gevaarlijk. Een kwartier voor tijd leverde dit dan ook de 2-4 op. En gezien het hectische verloop van het einde van de eerste helft, kon er in dit laatste kwartier nog heel wat gebeuren.

Onze spelers bleven vechten als leeuwen. De verdediging hield stand en de spelers lieten zich niet intimideren door de steeds feller spelende tegenstanders. Met veel moeite en keihard werken haalde ons tiental zo de eindstreep: 2-4.

Echt top gedaan jongens! En omdat mede-koploper Volendam gelijkspeelde bij DEM, staan we nu alleen op kop met de volle 12 punten uit 4 wedstrijden!