VVH Velserbroek 1 komt niet tot scoren

ZSGOWMS (zon)

VVH Velserbroek 1 (zon)

27 september 2020 14:00

Een aangename temperatuur en een voorzichtig zonnetje zorgden voor een ouderwetse voetbalzondag. Koploper ZSGOWMS (Zonder Samenspel Geen Overwinning, Wilskracht Maakt Sterk) ontving de rood wit blauwe caravan uit Haarlem Noord.

Om twee uur floot de jonge scheidsrechter Sam van de Graaf voor het begin van de wedstrijd. ZSGOWMS liet gelijk zien waarom zij bovenaan staan en de druk op de verdediging onder leiding van Joey Blom en James Riebeek moest gelijk aan de bak. De eerste kans van de wedstrijd was overigens wel voor de tricolores. Een goede voorzet vanaf de rechterwing door Robbert van Wijk werd goed teruggelegd door Jeffrey Kors. Helaas had Duran Tuncer het vizier nog niet scherp staan en schoot de bal over het doel van de thuisclub. Na een kwartier spelen leed VVH balverlies op het middenveld en wist Gregory Nelson de openingstreffer van de wedstrijd te maken en stond de 1-0 op het nieuwe scorebord.

VVH bleef goed verzorgd voetbal spelen, maar de thuisclub had meer individuele klasse en de straatvoetballers van weleer bleven de combinatie zoeken. Doelman van den Bogaard moest meerdere malen handelend optreden. Die keren dat VVH voor het doel van Dos Santos verscheen was het alle hens aan dek voor ZGOWMS. het opportunistische voetbal en de onvermoeibare Loogman en Van der Werff zorgden samen met het trio spitsen Hurkmans, Kors en Van Wijk voor gevaar in de 16meter. Zet daar Tuncer op de tweede lijn achter en voilà, paniek in de doelmond van ZSGOWMS.

Het tweede bedrijf begon goed. Beide teams speelden op de aanval, waarbij ZSGOWMS zuiverder de bal rond speelden en de spitsen makkelijker aanspeelbaar waren. Net als de eerste helft, bleef VVH voor mondjesmaat voor gevaar zorgen. De opluchting bij coach Rijnink van ZSGOWMS was dan ook groot toen in de zevenenzestigste minuut de 2-0 werd binnen geschoten door Oseas Joaquim André. Dat er een buitenspelluchtje aanzat ontkende niemand. Zes minuten later was het over en uit voor VVH toen Joaquim André zijn tweede van de wedstrijd maakte en de boel op slot gooide voor de bezoekers.

Toch was coach Jeroen de Vries niet ontevreden. VVH bleef lang in het spoor van de kampioenskandidaat van 3C en de bal gaat steeds makkelijker rond.

Volgende week komt Zwanenburg op bezoek in Haarlem Noord. De wedstrijd begint om twee uur.

Paul Cramer