Snelle openingstreffer JO17 leidt tot dik verdiende overwinning

VVH Velserbroek JO17-1

Limmen JO17-2

10 oktober 2020 12:00

Limmen verscheen niet helemaal wakker aan de aftrap tegen de jongens van VVH JO17. Ze raakten direct de bal kwijt, Sem dribbelde de hoek in en gaf een strakke voorzet, die door een verdediger van Limmen, onder druk van 2 aanvallers van VVH, in eigen doel werd gewerkt. De wedstrijd was toen amper 30 seconden bezig.

Na een zeer regenachtige week, was het deze zaterdag gelukkig mooi voetbalweer. Limmen had nog geen punten gehaald voordat ze naar Velserbroek kwamen, en deze snelle treffer gaf ons het idee dat we een gemakkelijke overwinning konden halen. En in de beginfase was VVH ook veel sterker. Na 10 minuten maakte Alen een mooi doelpunt door de bal over de uitkomende keeper heen te lobben. Helaas gebeurde dit vanuit buitenspel positie en werd de treffer afgekeurd.

VVH kreeg meer mogelijkheden, maar de 2-0 viel niet. En dat gaf Limmen moed. Ze kwamen er steeds vaker uit met snelle counters en daaruit kwam na 25 minuten dan ook de 1-1 tot stand.

En ook daarna kreeg VVH nog voldoende mogelijkheden om de voorsprong weer te herstellen, maar de grootste kans was vlak voor rust voor Limmen. Hun snelle rechtsbuiten stoomde op richting doel, onze verdedigers waren te laat, de rechtsbuiten speelde precies op het goede moment naar een volkomen vrijstaande medespeler die van een afstand van minder dan 5 meter recht in de handen van keeper Jesse schoot. Zo mochten we nog blij zijn dat we met 1-1 gingen rusten.

Het begin van de 2e helft toonde hetzelfde beeld als het grootste deel van de 1e helft; VVH was beter, maar het lukte niet om te scoren. Tot in de 7e minuut, waarin een mooie aanval leidde tot een doelpunt van Yari: 2-1.

Vlak daarna raakte de keeper van Limmen geblesseerd door een ongelukkige aanvaring met Jelte. De keeper kon helaas niet verder en een veldspeler nam zijn plaats onder de lat over. Vlak daarna scoorde Jelte de 3-1 en niet veel later maakte Sem 4-1 door hard en hoog in de korte hoek te schieten. De tweede helft was toen 18 minuten bezig en de wedstrijd was gespeeld.

Limmen scoorde na een half uur nog wel de 4-2, maar dat zou VVH niet meer in de problemen brengen, want nog geen minuut later stond het alweer 5-2 nadat Alen een voorzet van Jelte mooi binnenkopte. En daarmee was het nog niet gedaan, want ook Sem maakte nog een mooie kopgoal uit een corner.

Deze goede tweede helft liet al een beetje zien waar de nieuwe coach Thomas met z’n team aan werkt; meer vanuit de opbouw en minder vaak de lange bal hanteren. Dit weekend leverde dat tegen een niet al te sterk Limmen een dik verdiende overwinning op!