VVH-MO11 Meiden zijn herfstkampioen!

VVH Velserbroek MO11-1

Alliance '22 sv. MO11-3

3 oktober 2020 12:00

J. (Jeroen) Bootsma

In hun allereerste seizoen als team, is het op een zinderend spannende laatste speeldag van de eerste periode gelukt! De meiden zijn toch de periodekampioen!

Met een team waarbij het overgrote deel van de groep aan het begin van het seizoen pas voor het eerst op een voetbalveld stond, is dit echt een geweldige prestatie.

Met nog één speeldag te gaan stond het team bovenaan in de stand. De concurrenten DSS, DEM en Alliance waren zeker niet ver weg en kon er dus nog van alles gebeuren. Alliance stond op deze speeldag als tegenstander op het veld en ook die hadden nog kansen. Het doel was simpel: “Winnen! en dan weten we het zeker” vertelde coach Leonie in de voorbespreking.

Met spanning in de benen klonk het fluitsignaal voor de eerste helft en werd er vol voor de aanval gegaan. Al snel kwam de voorhoede in de buurt van de goal en werd er vlot in de wedstrijd gescoord. Een uitstekende start. Maar het bleef spannend, Alliance wist zeker met goed voetbal flink partij te bieden en gaven zich niet gewonnen. Met rust stond het uiteindelijk 2-1 voor VVH die er nog flink voor moesten gaan in de tweede helft.

En ook nu begon VVH weer heel sterk met een goed middenveld en uitstekende verdediging en werd het zelfs 3-1. Daarna werd het zwaarder, Alliance kwam steeds vaker opzetten met goed spel en de regen viel neer op de velden. Steeds meer ballen schoten van de voet en de enorme inspanningen van eerder zorgen voor meer vermoeidheid. Alliance profiteerde en kwam terug tot 3-2 met nog 15 minuten te gaan was het alle hens aan dek.

In de laatste time-out probeerde de meiden nog één keer alles met elkaar te bespreken om de wedstrijd te kunnen winnen. Maar Alliance ging door en het werd 3-3. Nu moest het dan echt volle bak er tegen aan.

Aangemoedigd vanaf buiten de hekken, gingen de meiden er voor kwam er dan nog met 5 minuten voor tijd de 4-3. De buit leek binnen, waardoor de aandacht wat verslapte. Na een corner kwam Alliance nog keer voor de goal en wist vlak voor tijd toch nog te scoren en werd het gelijk.

Met de laatste krachten werd er nog geprobeerd te scoren maar het mocht niet lukken. Met een eindstand van 4-4 werd het afwachten. Hevig teleurgesteld verlieten de meiden het veld. Er was geen vreugde, geen muziek, geen TikTok dansje om het te vieren ook al is dit voor zo een nieuw team nog steeds een hele prestatie.

Het was nu aan DSS om te winnen van DEM om er met de periodekampioens-titel vandoor te gaan, maar mochten ze gelijkspelen of verliezen dan ging de titel naar VVH.

En zoals de titel van dit artikel al vermoede, er werd niet gewonnen in de wedstrijd DEM – DSS. DEM wist zelfs te winnen met 5 – 3 waardoor het gejuich dan maar met de meiden van VVH gedeeld werd via de telefoon. Wat was het ongelofelijk spannend om zo te moeten afwachten op de uitslag op een ander veld.

De komende weken zijn er even geen wedstrijden, maar gaan de meiden weer goed trainen om nog beter te worden en meer op elkaar ingespeeld te raken. Wat de nieuwe ronde gaat bieden valt nog niet te voorspellen, maar van deze titel wordt nu toch wel even genoten!

Periodestand