Geflatteerde nederlaag voor JO17

Regio Cup Groep 3 07

19 juni 2021 13:10

V. Ooteman

Voor de derde wedstrijd in deze korte competitie kwam VVC uit Nieuw Vennep op bezoek. Na de zeer hoge temperaturen van de afgelopen dagen was het vandaag een heerlijk voetbalweertje. En VVH kwam zeer goed uit de startblokken.

Al in de eerste minuut werd Sander op links weggestuurd en kwam in kansrijke positie. Zijn schot met links kon gekeerd worden door de keeper ten koste van een corner. De corner leverde meteen een nieuwe kans op, maar de inzet eindigde op de lat. VVC was nu ook wakker en het bleek in de minuten na deze kansen dat zij over 2 zeer snelle en vaardige spitsen beschikken.

Toch was het VVH die de score opende in de 9e minuut; Yari kreeg de bal en zag de vrijstaande Sem die vervolgens met een prachtig beheerst schot de bal vanaf een meter of 17 in de linkerbovenhoek schoot. Nog geen minuut later dook 1 van de aanvallers van VVC alleen op voor onze keeper. Met een mooie redding voorkwam Jesse de gelijkmaker. VVH bleef goed combineren en dat leverde nog 2 goede kansen op om de voorsprong te verdubbelen. Helaas wilde de bal er niet in.

Na een kwartier kreeg VVC een corner waaruit ze, niet onverdiend, de 1-1 binnenkopten. En 3 minuten later scoorden ze zelfs ook al de 1-2. VVH zette het goede spel van de vorige wedstrijd door. Er werd goed opgebouwd en gecombineerd, en vooral keihard gewerkt. Een indraaiende vrije trap van Alen vanaf de zijkant, werd door Sem bijna tot doelpunt verwerkt, maar helaas ging de bal net naast.

In de laatste 10 minuten van de eerste helft bewees de snelheid van de Nieuw Vennepse spitsen zijn waarde, want daarin scoorden ze nog tweemaal en zo werd de ruststand 1-4. Geen onmogelijke achterstand, gezien het wedstrijdverloop van vorige week, waarin een 1-4 achterstand nog omgebogen werd naar een 5-5 eindstand.

Vandaag liep het helaas anders. De gasten maakten in de 8e minuut van de tweede helft de 1-5. In de 20 minuten die hierop volgden werd duidelijk dat een stunt er niet in zat. VVH kreeg nauwelijks kansen meer en VVC bleef vrij makkelijk overeind. En na een half uur leidde dat tot de 1-6.

De laatste 5 minuten waren nog zeer spectaculair. VVC maakte in de 36e minuut de 1-7, waarna Sem meteen de 2-6 scoorde. 2 minuten voor tijd verzilverde VVC een penalty. Het slotakkoord was voor VVH. Na een mooie combinatie kwam de bal bij Jari, die de goed vrijlopende Alen bereikte. Hij kon van dichtbij de eindstand bepalen op 3-8.

Eerlijk is eerlijk, VVC was een maatje te groot voor onze jongens, maar de uitslag is geflatteerd, want VVH JO17 heeft heel goed gespeeld!