Mooie afsluiting van het seizoen voor de JO17

Regio Cup Groep 3 07

26 juni 2021 12:00

V. Ooteman

Ook de laatste wedstrijd uit de regiocup werd op het Van der Aart sportpark gespeeld. Tegen HBC. Het was een warme, benauwde dag.

De spelers leken daar niet veel last van te hebben, want ze begonnen goed. Net zoals in de vorige wedstrijden werd er goed opgebouwd en veel gecombineerd. En dat leverde een aantal kansjes op. Aan de andere kant had onze keeper heel weinig te doen, want de verdediging stond als een huis. Na 23 minuten werd er fel geduelleerd voor het doel na een hoekschop van Alen. Finn werd zwaar gehinderd en kreeg een strafschop die door Sem werd benut.

VVH ging gewoon door en was duidelijk sterker dan HBC, waar we een maand geleden nog met 5-0 van verloren. 10 minuten na de openingstreffer stoomde de uitblinkende linksback Daniel op en via combinaties met Alen en Sem kwam de bal weer voor Daniel's voeten die mooi scoorde.

In het laatste deel van de eerste helft kwam HBC er nog een paar keer uit. Vooral hun corners waren gevaarlijk vanwege de sterke koppers voor het doel. Vlak voor rust maakten de gasten dan ook de 2-1, maar veel zorgen baarde dat niet, omdat VVH de sterkste ploeg was.

In de tweede helft pakte VVH meteen door. Een vloeiende combinatie door het midden, waar we er vandaag veel van zagen, werd door Sem fraai afgerond. En twee minuten later was het wederom Sem die scoorde en daarmee zijn hattrick voltooide. Ditmaal nadat een aanval van HBC in de kiem werd gesmoord en VVH er heel snel uitkwam: 4-1.

Omdat HBC snel daarna de 4-2 scoorde, kregen de gasten weer moed. VVH verslapte een beetje, ging wat foutjes maken, en leed af en toe onnodig balverlies, waardoor dit een spannende periode in de wedstrijd was. Met een paar goede reddingen sleepte Jesse het team er doorheen.

Halverwege de 2e helft stelde Alen de zege veilig na een blunder bij HBC achterin. Sem en Alen kwamen samen voor de doelman te staan, en na het tikje opzij van Sem was het een koud kunstje voor Alen om de 5-2 binnen te tikken. En met zijn vierde (!) doelpunt bepaalde Sem de eindstand 2 minuten voor tijd op 6-2.

Een terechte uitslag na een goede wedstrijd.