Wederom een makkelijke wedstrijd voor de JO18 !

Eendracht '82 sc. JO18-1

VVH Velserbroek JO18-1

2e klasse Zwaluwen Jeugd Beker (1e fase) 02

11 september 2021 12:00

F.E. Tirpanci

Sportpark De Eendracht
Bok de Korverweg 12
1067HR
AMSTERDAM
tel. 020-6131829

Op een mooi en vooral groot sportpark in Amsterdam stond vandaag de 2e wedstrijd op het program tegen Eendracht '82 SC. Na de daverende 13-2 tegen het zwakke Bloemendaal, zouden we vandaag zien waar we echt staan.

De jongens en meiden van VVH JO18 begonnen weer goed aan de wedstrijd, die in het begin gelijk op ging. Het lichte overwicht leidde in de 12e minuut tot de 0-1 door Alen. 3 Minuten later zag het er naar uit dat het weer een walk-over zou worden. Sem legde de bal met een prachtige voorzet bij de 2e paal neer, waar Alen de bal met z'n hoofd panklaar bij Jelte bezorgde, die alleen en op slechts een paar meter voor het doel stond. Helaas schoot hij hoog over en bleef de marge dus 1 doelpunt.

Dat duurde echter niet lang, want nog eens 2 minuten later schoot Sem van grote afstand hard recht door het midden op doel. De keeper van Eendracht liet hem tussen z'n handen doorgaan, en zo werd het alsnog 0-2. In de 21e minuut scoorde Jelte alsnog: na een pass van Yari schoot hij vanuit een moeilijke hoek de 0-3 binnen.

Daarna kwam de doelpunten productie een beetje tot stilstand. Een vrije trap op een mooie positie voor een linkspoot werd door Daniël helaas over geschoten. Ondertussen probeerde Eendracht natuurlijk ook te blijven voetballen, maar de verdediging stond weer heel goed, net als vorige week. Doordat Daniël, Roan, Finn en Yara hun werk goed deden en daarbij goed gesteund werden door de middenvelders en zelfs de buitenspelers, werd keeper Jesse nauwelijks op de proef gesteld.

Wat hierbij vooral opviel is de rust die de verdedigers uitstraalden in de opbouw. Geen lange ballen, altijd werd voetballend de oplossing gevonden, met mooie combinaties en driehoekjes, waardoor de tegenstander vaak achter de feiten aanliep. En zo gingen we met 0-3 rusten in toch weer een makkelijke wedstrijd.

En de spelers stonden te trappelen om aan de 2e helft te beginnen en de score nog wat op te voeren. Ze stonden nog maar net op het veld toen Sietse de 0-4 scoorde nadat Sander hem met een goede voorzet bediende. De 0-5 werd gemaakt door Yari die via een aanval door het midden op het doel af liep en de keeper kansloos liet.

De vaste hoekschoppennemer Daniël, had al een aantal perfecte hoekschoppen genomen, die helaas niet tot een doelpunt leidden. Zijn hoekschop in de 16e minuut van de 2e helft was eigenlijk net iets te laag, maar kwam toch via de kluts en een overstapje van Finn voor de voeten van Alen, die zijn 2e doelpunt scoorde: 0-6.

Vlak daarna dook Yari weer voor de keeper op, maar zijn inzet eindigde op de paal. Alen completeerde zijn hattrick in de 71e minuut na een perfecte steekpass van Yari. Ook de 0-8 was weer erg mooi. Na een vloeiende aanval van achteruit gaf Alen weer een goede voorzet, die door Jelte werd binnengegleden.

Het slotakkoord was opnieuw voor Jelte, die dus ook een hattrick maakte. Het was een beetje een mazzeltje, want eigenlijk was hij de bal al kwijt, maar via een verdediger van Eendracht viel de bal weer pardoes voor z'n voeten, waarna het afronden een makkie was. Einduitslag 0-9.