VVH/Velserbroek 1 wint ook zijn vijfde wedstrijd

2026ZL
HAARLEM
tel. 023-5376973

De ploeg van trainer Boeske zit in een flow. Nadat vorige week buurman Schoten meedeed met vier op een rij en daarin kansloos verloor van de bezoekers, speelden de mannen uit Haarlem-noord tegen de jongens van Haarlem Kennemerland. Het leeftijdsverschil was gemiddeld 7 jaar. De routine tegen de jonge honden.

Om drie uur werd er onder leiding van scheidsrechter Kok afgetrapt. Vanwege het ontbreken van de zon waren er minder toeschouwers dan verwacht. De “buren” uit Haarlem hebben beide een grote achterban, maar deze wisten mondjesmaat de weg naar VVH te vinden. Beide ploegen speelden vol op de aanval waardoor er een leuke wedstrijd op de mat werd gelegd.

VVH had moeite met het felle spel van de Haarlemmers en hierdoor ontstonden er hachelijke momenten voor de goal van doelman v/d Bogaard van VVH. Aan de ander kant had doelman Vienga het lastig met de venijnige schoten en uitvallen van de spitsen van de tricolores. Na een klein half uur was de storm van oranje rode combinatie uitgeraasd en bleef er een briesje over.

De thuisploeg profiteerde optimaal en Mark van der Werff wist in de achtendertigste minuut met een schitterende lob keeper Elano Oscar Vienga te passeren. Drie minuten later was het wederom raak. Good old Jeffrey Kors maakte de twee nul en VVH zat op rozen. Niet veel later tekende scheidsrechter Kok de twee één op in zijn boekje. Onoplettendheid in de VVH defensie zorgde ervoor dat keeper v/d Bogaard de bal achter hem vandaan kon halen.

In de laatste minuten sloeg de vlam in de pan. Middenvelder Mika Rozendaal werd van achteren aangetikt en deze reageerde dit af door verhaal te gaan halen bij de aanstichter. Beiden mochten zich gelukkig prijzen dat de overigens goed leidende scheidsrechter alleen de gele kaart trok.

Het tweede bedrijf was nog geen vijf minuten onderweg of de bezoekers maakten een overtreding in het strafschopgebied, de scheidsrechter trok de gele kaart en wees resoluut naar de stip. Dit was een prooi voor de aanvoerder van de thuisploeg. Kors faalde niet en de drie één was een feit.

De moegestreden Jaouad Aghzenay werd gewisseld voor Duran Tuncer en rechtervleugelverdediger Oudemast werd vervangen door Jordy Rolloos. Ook Haarlem Kennemerland probeerde het tij nog te keren. Coach Rajinder Deen ging met vier aanvallers spelen en aanvoerder Tobias Faber werd van de laatste lijn naar voren gedirigeerd. VVH hield makkelijk stand. Het centrale gelegenheidsduo Uijtendaal / D. Zeeuw en de vleugelverdedigers Zuidema en Rolloos hadden de aanvalsdriften van Haarlem Kennemerland goed onder controle.

Als een echte koploper speelde VVH Velserbroek de wedstrijd uit. Een leuke bijkomstigheid voor coach Ger Boeske was dat Niels Vlaming zijn rentree maakte in het vlaggenschip van de club uit Haarlem-noord. Robin Zeeuw werd vijftien minuten voor het einde naar de kant gehaald en de jongste der Vlamingen mocht het laatste kwartier ritme op doen.

Volgende week maakt de VVH karavaan de sprong over het kanaal en gaat dan op bezoek bij Wijk aan Zee. De wedstrijd begint om half drie.

Paul Cramer