Pieken en dalen bij VVH Velserbroek 1

2082XM
SANTPOORT-ZUID
tel. 023-5378652

Sinds de hervatting van de competitie op 19 februari, sprokkelt VVH Velserbroek 1 de puntjes bij elkaar. Daar waar de drie punten op voorhand al binnen waren, kregen de tricolores de deksel op de spreekwoordelijke neus.

THB 1 - VVH Velserbroek 1
De één nul tegen de toen nummer laatst THB was voor de ploeg van trainer Boeske een dreun van jewelste. Drie minuten na het startsein door scheidsrechter van Klink, schoot Mitchel Duijzer de bal achter doelman van den Bogaard. Een stormloop van de rood wit blauwe brigade op het doel van The Haarlem Boys was het antwoord op de vroege goal. Helaas voor alles wat VVH een warm hart toedraagt, de bal wilde er niet in. Twaalf opgelegde kansen.

VVH Velserbroek 1 - DSK 1
Dan maar de week erop tegen DSK. De ploeg die volgend jaar het honderd jarig bestaan viert, was niet opgewassen tegen de op revanche beluste mannen van trainer Boeske. Door Samenspel Kampioen kwam er deze wedstrijd niet aan te pas. Twee maal Mark van der Werff, één maal Nick Gruijters en één maal Jordy Rolloos zorgde voor de afgetekende 4-0 overwinning.

De Kennemers 1 - VVH Velserbroek 1
Ook de ploeg uit Haarlem Noord kwam niet onder het coronavirus uit. De wedstrijd tegen Velsenoord werd een week uitgesteld en de KNVB stelde deze opnieuw vast. Tussendoor reisde de ploeg nog even naar Beverwijk waar laagvlieger De Kennemers tegengas probeerde te geven. Ook hier moesten coach Boeske en assistent Demmers puzzelen om de ploeg compleet te krijgen. Een magere één één was de uitslag. Het moet wel gezegd worden dat scheidsrechter Walker een glaszuivere strafschop voor VVH weg wuifde en de teruggekeerde spits Hurkmans een standje gaf wegens vallen. Dat de scheidsrechter de hand van de keeper niet had gezien, was voor iedereen (inclusief de keeper van De Kennemers) een raadsel.

Velsenoord 1 - VVH Velserbroek 1
Op een troosteloze dinsdagavond stond het inhaalduel tegen Velsenoord op het programma. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd, waarbij Velsenoord in het eerste bedrijf de overhand had en verdiend op voorsprong kwam. Na de rust tapte VVH uit een ander vaatje en de gelijkmaker was een feit. Helaas konden de bezoekers uit Haarlem Noord geen vuist meer maken en zo kabbelde de wedstrijd naar het einde. Het vennijn zat hem hier in de staart. Daar waar keeper van den Bogaard in de slotseconden de bal op miraculeuze wijze uit de doelmond wist te halen, beging verdediger Rietbeek een overtreding. Scheidsrechter van Hooff die niet zijn beste wedstrijd floot, kon niet anders dan de bal op de stip leggen. Velsenoord nam dit cadeautje graag aan en zo stond VVH op deze dinsdagavond met lege handen. Gelukkig werden de voetbalschoenen van de scheidsrechter wel schoongemaakt door zijn vader.

Terrasvogels 1 - VVH Velserbroek 1
Daar Schoten het zaterdagteam terug heeft getrokken uit de competitie, konden de mannen van VVH een weekje langer herstellen van alle pijntjes. Want op zesentwintig maart stond de burenruzie tegen Terrasvogels op het programma. Terrasvogels heeft de rode lantaarn overgenomen van THB, maar met de wedstrijd tegen datzelfde THB in het achterhoofd, moest er een strijdplan ontwikkeld worden door de staf van VVH Velserbroek. Trainer Boeske die thuis zat met griep, had op de wedstrijddag telefonisch contact met assistent Demmers, die als hoofdcoach optrad. Voorafgaand aan de wedstrijd werd door de selectie van VVH afscheid genomen van clubverzorger Gerard van Kouteren. Gerard gaat op avontuur. Hij gaat samen met zijn Linda een camping beginnen in het zuiden van Frankrijk.

Op echt gras wat gortdroog bleek te zijn, kwamen beide ploegen niet echt aan voetbal toe. De lange-halen-gauw-thuis methode van Terrasvogels was een prooi voor de verdediging van VVH Velserbroek. De gelegenheids-defensie met good old Rik Bakker op rechts en “als je haar maar goed zit” Patrick Uijtendaal waren heer en meester in de achterhoede. De drie nul was dan ook een terechte uitslag. Twee maal Jeffrey Kors en één maal Mark van der Werff. Scheidsrechter Rozendaal floot een makkelijke wedstrijd. Terrasvogels kon niet en VVH Velserbroek vond het wel best zo.

Blessurevrij richting aankomende week. Dan komt Velsen op bezoek. De wedstijd begint om drie uur. Na afloop zorgt zanger Mike Daane voor een vrolijke noot.

Paul Cramer