VVH/Velserbroek 1 wint de eerste wedstrijd

2026ZL
HAARLEM
tel. 023-5376973

Op deze mooie nazomer dag stond de seizoens ouverture tegen de ploeg uit Beverwijk gepland. Na een matige voorbereiding waren de mannen van trainer Boeske klaar voor de wedstrijd tegen Jong Hercules.

Vanaf het begin van de wedstrijd zagen de massaal toegestroomde toeschouwers een feller Jong Hercules. VVH kreeg weinig kans om onder de druk van de bezoekers uit te voetballen en hanteerde te vaak de lange bal. De strijd werd grotendeels op het middelveld gestreden en de tricolores hadden moeite om elkaar te vinden.

Coach Boeske die zijn elftal op meerdere plekken noodgedwongen moest wijzigen zag met lede ogen aan dat de thuisploeg zoekende was. Toch kwamen de rood wit bauwen op voorsprong: een voorzet op maat vanaf de rechterkant werd in de twintigste minuut verzilverd. Spits Hurkmans was er dichtbij, maar de bal werd door een verdediger achter zijn eigen keeper gewerkt. Aan de andere kant redde doelman Marco vd Bogaard fraai op meerdere doelpogingen van de gasten.

Het tweede bedrijf ging op en neer en beide ploegen gingen vol voor de winst. Het ontbrak de aanvallers van VVH aan een zuiver afgesteld vizier. Daarentegen stond de verdediging onder leiding van Uijtendaal en de drieënveertig jarige Krol als een huis. Er werd in de tweede helft niet meer gescoord en na het fluitsignaal  van de goed leidende scheidsrechter Oren was de ontlading bij de VVH spelers en supporters groot.

Aankomende zaterdag gaat VVH/Velserbroek 1 op bezoek in Driehuis. de wedstrijd tegen Waterloo start om 14:30 uur.

Paul Cramer