Moeilijke wedstijd voor JO18 in de 1e klasse

1456NH
WIJDEWORMER
tel. 075-6178807

Deze week is de 2e fase begonnen. Dat betekent 16 wedstrijden op hoog niveau, want omdat we de eerste fase zo goed hebben gespeeld, zijn we gepromoveerd naar de 1e klasse.

De eerste tegenstander is ZCFC, een bekende tegenstander, want daartegen hadden we voor aanvang van de competitie al een oefenwedstrijd gespeeld. Tot de rust konden we ze toen redelijk bijbenen, maar daarna werden we helemaal zoek gespeeld.

Daarom begonnen onze spelers aan de wedstrijd met iets te veel ontzag voor de tegenstander. Misschien kwam het ook door twee wedstrijdloze weken en een matige opkomst op de training, maar we begonnen niet best aan de wedstrijd. En daar kwam ook nog wat pech bovenop. De 1-0 viel na ongeveer 10 minuten door een schot op de lat, dat op het achterhoofd van keeper Jesse terecht kwam en zo in de goal rolde.

De rest van de eerste helft was niet veel beter. Passes over 10 meter kwamen niet aan, er werd door het midden uitverdedigd, en alle afvallende ballen kwamen telkens in de voeten van de tegenstander. Daardoor kregen we nog 4 doelpunten om de oren, en daar stond slechts 1 doelpoging van VVH tegenover, die helaas over het doel ging. Ruststand 5-0.

Gezien het resultaat van de oefenwedstrijd, vreesden we het ergste, maar blijkbaar had Thomas in de pauze de hoofdjes de goede kant op gekregen. De 2e helft werd er veel beter gespeeld. Na een kwartier viel nog wel de 6-0.

In de 20e minuut kreeg VVH de eerste corner van de wedstrijd, die niet veel opleverde. Vlak daarna leidde de 2e corner bijna tot een doelpunt, maar het zat niet mee en de bal werd op miraculeuze wijze op de doellijn gekeerd. In het restant van de wedstrijd werd er weer goed gevoetbald, maar helaas leidde dat niet tot een doelpunt. Wel enkele kansen, maar ZCFC verdedigde goed. En omdat VVH ook verdedigend beter zijn mannetje stond, kwam ZCFC ook niet meer aan scoren toe.

Op grond van de eerste helft heeft ZCFC verdiend gewonnen, maar de goede 2e helft biedt zeker perspectief in deze zware competitie.