Leuke, sportieve en bovenal spannende wedstrijd!

VSV JO15-1

VVH Velserbroek JO15-1

Mo Rezek (afstandschot)
Mo Rezek (schot)

23 april 2022 11:00

D. Bonke

Sportpark Hofgeest
Hofgeesterweg 14
1991AD
VELSERBROEK
tel. 023-5373320

Op zaterdag 23 April stond de wedstrijd VSV JO15 - VVH JO15 op het programma. De regio derby van Velserbroek maar nu op JO15 niveau.

De teams zijn aan elkaar gewaagd en willen beiden met de winst ervandoor. Ondanks de felle onderlinge strijd valt er geen omgetogen woord en zelfs een high-five met de tegenstander moet kunnen.

Lang blijft het 0-0 tot ver in de eerste helft. Tijn (midden-midden) krijgt de bal van Robin (laatste man) aangespeeld. Hij neemt de bal aan en draait mooi open, kijkt en hij ziet Mohamed al vertrekken. Steekt de bal tussen de verdediging van VSV door, Mo neemt en aan en haalt uit. Bam, hard en hoog in de kruising: 0-1 voor VVH en die voelde goed, heel goed zelfs!

De scheidsrechter floot voor rust en de mannen gingen richting de kleedkamer. Wat waren ze blij verrast om met voorsprong de rust in te gaan.

De tweede helft begon met wat versterking bij VSV, een lange hordeloper in de spits. De mannen van VSV voelden de achterstand ook en wilden strijden voor punten. Een diepe bal richting de hordeloper, hij neemt een spurt en weg is ie, Bam: 1-1 gelijk.

VVH liet de kop niet hangen en zette een tandje bij. De mooiste combinaties kwamen voorbij. Combinaties tussen Nick en Mo, voorzet op Shamekh (onze spits) een uithaal: net naast. De spanning is om te snijden.

Combinatie 2, combinatie 3 het werd steeds mooier tot op een gegeven moment de bal weer bij Mohamed terecht kwam. Hij haalt weer uit, linker bovenhoek, yes weer erin: 1-2 voor de Herculanen met nog 10 minuten op de klok.

De tribune stond te trillen, de ouders en toeschouwers te brullen, wat was het spannend.

Vlak voor tijd krijgt VSV balbezit  op het middenveld, weer een diepe bal, weer de hordeloper die er vandoor gaat: 2-2 gelijk. Dit was meteen de eindstand van een leuke, sportieve en bovenal spannende wedstrijd tussen VSV JO15 en VVH JO15.

Zo leuk zelfs dat we in ons vrije weekend op 7 mei om 11 uur een revanche wedstrijd zullen spelen (BIJ ONS OP VVH)