VVH Velserbroek wint verdiend in Amsterdam-zuid

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

5 maart 2017 14:30

Hussaarts, A.

Op een nat en winderig sportpark De Schinkel moest VVH Velserbroek vandaag 5 maart aantreden tegen de tricolores uit Amsterdam Zuid. Twee weken geleden werd dit duel door sneeuwval afgelast. De start van beide ploegen was vrij onrustig en de lange bal werd vrij veel gehanteerd. De jonge en frivole spelers van Arsenal hadden moeite met het collectief van VVH en het spel speelde zich vooral op het middenveld af met veel foute passes. Het duurde tot de 22ste minuut dat VVH een goede kans kreeg om op voorsprong te komen. De kopbal van Jeffrey Kors ging centimeters langs de voor VVH verkeerde kant van de paal. Een aantal minuten later was het wel raak. Uit een cornerbal kopte Jeffrey Kors de 0-1 binnen. Arsenal ging gelijk op jacht naar de gelijkmaker en er waren een aantal hachelijke momenten voor het doel van de goed keepende Boogaard van VVH. De verdediging van VVH stond hun mannetje, maar in de 43ste minuut kwam Arsenal op gelijke hoogte na onnodig balverlies op het middenveld. Arsenal nam over en stuurde Mijland weg, die beheerst de 1-1 tegen de touwen joeg.

VVH kwam na rust beter uit de kleedkamer dan bij de aanvang van de wedstrijd. Nadat Jeffrey Kors na aanmerkingen op de assistent scheidrechter een gele kaart in ontvangst mocht nemen, knalde een verdediger van Arsenal de bal achter zijn eigen doelman na een prachtige voorzet van Danny Zeeuw 1-2. Wederom ging Arsenal verbeten op jacht naar de 2-2, maar kon door het goede blok van de verdediging, geen vuist richting het doel van Boogaard maken.

Na een klein kwartier in de tweede helft maakte Zuidema een vermeende overtreding buiten het strafschopgebied van VVH, maar omdat de speler van Arsenal wel in het strafschopgebied viel, legde de overigens goed leidende arbiter de bal resoluut op de stip en toonde Zuidema de geel kaart. Ex Telstar prof Melvin Holwijn zag de goed genomen strafschop gekeerd worden door Boogaard.

In de 68ste minuut maakte Jeffrey Kors zijn tweede van de middag en VVH leidde riant met 1-3. Door een dekkingsfout kwam Arsenal vanuit het niets in de 75ste minuut op 2-3 en moest VVH nog vol aan de bak om de zege mee naar huis te nemen. Door deze overwinning nestelt VVH Velserbroek zich bovenin de middenmoot en door het verlies van DWS thuis tegen Diemen is de derde plaats binnen handbereik.

Aankomende zondag moeten de rood wit blauwen uit Haarlem Noord weer de reis naar het Amsterdamse maken waar de ontmoeting met VVA Spartaan op het programma staat. De thuiswedstrijd werd met 1-2 verloren dus hebben de mannen van VVH iets goed te maken.

Paul Cramer

ASV Arsenal – VVH Velserbroek 2-3 (1-1)

0-1 Kors
1-1 Mijnals