Schoten wint clash van Haarlem Noord

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

19 maart 2017 14:00

Helgering, P.J.

Op een winderig maar druk bezocht vd Aart sportpark stond vanmiddag de wedstrijd tussen de buren VVH Velserbroek en Schoten op het programma. VVH die de laatste vier wedstrijden had gewonnen, wist dat het geen gemakkelijke middag zou worden tegen angstgegner Schoten. De geel-zwarten wisten vorige week titelkandidaat Bloemendaal op 2-2 te houden.

Om 14:00 uur werd er afgetrapt onder leiding van de heer Helgering en gelijk werden de intenties van de gasten duidelijk. VVH die de eerste 30 munuten geen moment in de wedstrijd zat leed veel balverlies op het middenveld. De “tweede bal” werd te vaak verloren en de thuisspelende ploeg liep daardoor de eerste helft meer achteruit dan vooruit. Halverwege de eerste helft werd door Riebeek een overtreding begaan. De scheidsrechter legde de bal op een meter of 18 van het doel van vd Bogaard. Door daarop volgende vrije trap ging door de opspringende muur heen en Joey Blom tekende de 0-1 op. VVH kwam door deze domper iets beter in het spel, maar een verkeerd getimde terugspeelbal van Olthof werd door Lennaet Stuur genadeloos afgestraft en in de 43ste minuut stond de stand van 0-2 in het boekje van de scheidsrechter.

Na de rust waarin trainer Faber verdediger Olthof wisselde voor de jongste van de gebroeders Zeeuw werd VVH feller en waren er hachelijke momenten voor het doel van keeper Heruer van Schoten. Een kopbal van de licht geblesserde Hurkmans spatte op de dwarsligger uiteen en diverse schoten vanuit de tweede lijn gingen voorlangs. In de 70ste minuut was het wel raak en Jeffrey Kors schoot de aansluitingstreffer achter de doelman van Schoten. Hiervoor was verdediger Zuidema gewisseld voor een extra middenvelder. De oudste der Zeeuwen kwam binnen de lijnen en Rombouts schoof een linie naar achteren. Het was dezelfde Rombouts die indirect de 1-3 optekende. Een verkeerde actie bij het uitverdedigen leverde Dylan Speelman een niet te midden kans op en in de 85ste minuut had Schoten de marge weer op 2 gebracht. In de minuten die resteerde kon VVH niet meer echt aanzetten en nam Schoten na 90 minuten de overwinning mee naar huis.

Aankomende zondag staat de lastige uitwedstrijd tegen koploper Weesp op het programma. De mannen uit Haarlem-Noord zullen een andere wedstrijd moeten spelen en vanaf het begin van de wedstrijd vol aan de bak moeten. De wedstrijd aan de Papelaan in Weesp start om 14:00 uur.

Paul Cramer

VVH Velserbroek – Schoten 1-3 (0-2)

Scheidsrechter: de heer Helgering

VVH Velserbroek:
Vd Bogaard, Zuidema (R Zeeuw/75), Olthof (D Zeeuw/45), Riebeek, Ohtman, Rombouts, Rietdijk, Sintenie, Hurkmans, vd Werff, Kors

Schoten:
Heruer, Blom, Eshuijs, Bolwijn, Zwaan, Speelman, De Ridder (Wolfsen/50), Stuur, Kilic, Bonhof (Apetz/73), van Die