Weesp wint geflatteerd van VVH Velserbroek

26 maart 2017 14:00

Dumont, R.W.H.J.

Onbekend

Op deze mooie lentezondag moesten de tricolores uit Haarlem Noord de reis naar het moeilijk te bereiken Weesp maken. Vanwege een afgesloten A1 werd de weg binnendoor gevonden.

Op een niet al te beste grasmat trapte Weesp om twee uur af. VVH Velserbroek kwam pas na een klein kwartiertje goed in de wedstrijd en Weesp werd terug gedrongen op eigen helft. Weesp had veel moeite met het bewegelijke spel van de tricolores en in deze fase van de strijd was een doelpunt verdient geweest. Een hard schot vanaf de zestien meter werd goed gepareerd door de keeper van Weesp. In de rebound stond Jeffrey Kors buitenspel en het doelpunt werd afgekeurd.

In de tweede helft kwam Jimmy Boonstra in het veld voor Louis Rombouts. Trainer Faber wilde meer druk naar voren creëren en hierin was Boonstra een logische keus. De 1-0 voor Weesp kwam daarom ook uit de lucht vallen. De warrig leidende scheidsrechter liet een aanval doorgaan waar een duidelijke buitenspelsituatie aan vooraf ging. Het vlagsignaal van de assistent scheidsrechter werd overruled en Kmiecik tekende voor de voorsprong voor de koploper uit 3C.

VVH ging een tandje hogen spelen en de gelijkmaker hing in de lucht. Een wissel bij Weesp deed VVH de das om. Invaller Thijs Visser maakte met een vlammend schot vanaf links korte metten met de aspiraties van VVH. In de vijfenzeventigste minuut werd de moegestreden Zuidema nog vervangen door Danny Zeeuw. Dat ver in blessuretijd de 3-0 nog viel was alleen van belang voor de statistieken.

VVH Velserbroek wat goed partij had gegeven ziet de laatste wedstrijden van deze competitie met vertrouwen tegemoet. Volgende week komt Sporting Martinus op bezoek. De wedstrijd op sportpark Van der Aart start om twee uur.

Paul Cramer

Weesp – VVH Velserbroek 3-0 (0-0)

Scheidsrechter: de heer Dumont

1-0 Marcin Kmiecik