VVH Velserbroek fors onderuit in Laren

9 april 2017 14:00

Mahabali, N.

Onbekend

Aan de rand van het pittoreske kunstenaarsdorp Laren moesten de mannen van VVH Velserbroek aantreden tegen de plaatselijke sc met in het achterhoofd dat de drie punten in deze fase van de competitie heel belangrijk zouden zijn.

Om twee uur werd er afgetrapt. Een heerlijke lentezon en ongeveer 20 gr waren de ingrediënten waarvoor menig Larenaar naar het sportpark aan het Schuilkerkpad kwamen. Onder bezielende leiding van scheidsrechter Mahabali (met thermoshirt en broek) trok Laren gelijk ten aanval. VVH liet zich gewillig terugdringen en kwam niet aan voetballen toe. Het was wel Jordi Hurkmans die in de vijfde minuut de 0-1 liet aantekenen, maar de scheidsrechter zag als enige een overtreding van Hurkmans. Daarna ontspon zich een levendige wedstrijd. Beide teams hadden moeite met het harde grasveld en de lange bal werd veelvuldig gehanteerd. In de twintigste minuut haalde Achmed Othman een bal van de lijn. VVH kwam steeds beter in de wedstrijd, maar vergat zich te belonen met een doelpunt. De bezoekers kregen de deksel op de neus in de vijfenveertigste minuut. Niet goed doordekken en een foutje in de verdediging gaf Laren de gelegenheid om op 1-0 te komen. In de rust probeerde coach Marcel Faber zijn ploeg weer scherp te krijgen.

De tweede helft was geheel voor Laren. VVH Velserbroek kwam er niet meer aan te pas. Een dubbele wissel was het antwoord van coach Faber. Riebeek en Olthoff werden gewisseld voor Danny Zeeuw en Niels Vlaming, die na een jaar blessureleed terugkeerde in de hoofdmacht. Met de achterste linie in de mandekking trok VVH ten aanval. In de vijfenzestigste minuut kreeg VVH een goede mogelijkheid, maar Hurkmans kopte de bal over het doel. In de daaropvolgende spelhervatting en aanval van Laren scoorde Kaarsgaren de 2-0. Helaas viel Zeeuw geblesseerd uit en moest good old Mark Krol zijn voetbalschoenen uit het vet halen om de laatste vijfentwintig minuten uit te spelen. Laren ontsnapte nog aan een rode kaart toen de scheidsrechter na een harde overtreding op de achillespezen van Randy Rietdijk een speler van Laren de gele kaart toonde. Dat in de zevenentachtigste minuut nog de 3-0 viel, was alleen voor de statistieken goed.

Door dit verlies bewees VVH zich een slechte dienst en komt de nacompetitie wel dichterbij. De voetballers uit Haarlem noord moeten de laatste vier wedstrijden nog vol aan de bak om zich geheel veilig te spelen. Aankomend weekend wordt er niet gevoetbald. Volgende week staat de belangrijke thuiswedstrijd tegen Fortius op het programma.

Paul Cramer

SC Laren - VVH Velserbroek 3-0 (0-1)

Scheidsrechter: Mahabali