VVH Velserbroek – Schoten

Schoten vv. 1 (zon)

Mannen, 1, 3e klasse C

24 september 2017 14:00

Op deze mooie nazomerdag stond de seizoens ouverture tussen de buren gepland. Na een matige voorbereiding waren de mannen van trainer Looij klaar voor de wedstrijd tegen Schoten.

Vanaf het begin van de wedstrijd zagen de massaal toegestroomde toeschouwers een feller Schoten. VVH kreeg weinig kans om onder de druk van de bezoekers uit te voetballen en hanteerde te vaak de lange bal. Binnen 10 minuten moest keeper Veldt drie maal handelend optreden en na een kwartier haalde Mark vd Werff de bal van de lijn na een goed genomen corner van de geel zwarten. VVH Velserbroek kon hier alleen wat speldenprikken tegenover stellen die de keeper van Schoten geen gevaar opleverden.

Na een kleine twintig minuten kreeg Rik Bakker de gele kaart wegens een overtreding op de rand van het strafschopgebied. Heel Schoten dacht aan rood, maar de overigens goed leidende scheidsrechter zag het anders en gaf de bezoekers een vrije schop. Deze vrije schop was een makkelijke prooi voor de VVH doelman. Vijf minuten later zag Niels Vlaming de scheidsrechter geel trekken vanwege commentaar. VVH werd in het laatste kwartier van de eerste helft sterker en dat resulteerde in de 1-0 voorsprong in de vijfenveertigste minuut. Doelpuntenmaker: Jeffrey Kors, op een geweldige steekbal van Sander Loogman.

De VVH’ers kwamen eens tuk beter uit de kleedkamer dan de mannen van Schoten. Het middenveld werd beter gevonden en er werd minder de lange bal gespeeld. Trainer Ketting greep in en wisselde Speelman voor Güntürk. Loogman pakte geel en weer wisselde Schoten. Bonhof ging en Apetz kwam. Het maakte niet veel uit. De Velserbroekers bleven in de tweede helft de bovenliggende partij. Als laatste redmiddel wisselde trainer Ketting Sam Ras voor Kilic. Deze omzettingen kwamen het spel van Schoten niet ten goede en al snel na de laatste wissel scoorde Jordi Hurkmans in de achtenzeventigste minuut de 2-0. Twee minuten later mocht de net gewisselde Alpay Kilic alweer inrukken na twee keer geel te hebben ontvangen van scheidsrechter Lampers. De eerste kaart was voor commentaar en de tweede voor onbesuisd inkomen.

Met tien man kon Schoten geen vuist meer maken en VVH kwam vaker voor het doel van Heruer. Kors kwam net een teen te kort na een goede voorzet van Luhulima, maar in de negentigste minuut was het raak en kon de derde treffen genoteerd worden. Wederom was Jordi Hurkmans de doelpuntenmaker. Trainer Looij wisselde de moegestreden Danny Zeeuw voor de verse Stefan Scholts en VVH voetbalde naar het einde toe. Een slordig ingespeelde bal zorgde ervoor dat Schoten de eretreffer kon maken. Lennaert Stuur tekende voor de 3-1.

Aankomende week gaat de rood wit blauwe brigade richting de kust. Er wordt om twee uur afgetrapt in Wijk aan Zee. U komt toch ook?

Paul Cramer

VVH Velserbroek – Schoten:
3-1 (1-0)
45” Kors
78” Hurkmans
90” Hurkmans
94” Stuur

VVH Velserbroek:
Veldt, Riebeek, Vlaming, D. zeeuw (92/Scholts), R. Zeeuw, Loogman, Hurkmans, vd Werff, Kors, Luhulima, Bakker

Schoten:
Heruer, El Ouariachi, Blom, Bolwijn, Ras (75/Alpay Kilic), Speelman (55/Güntürk), de Ridder, Stuur, Bonhof (70/Apetz), Anil Kilic, Jacob