VVH en Wijk aan Zee in evenwicht

Jeffrey Kors (penalty)

Mannen, 1, 3e klasse C

8 april 2018 14:00

Lekker verwarmd door het lentezonnetje begonnen beide teams om twee uur aan de wedstrijd. De formatie van trainer Looij voetbalt de laatste vier wedstrijden redelijk tot goed, maar het scorend vermogen ontbreekt nog steeds. Achterin klopt het aardig, gezien het aantal tegendoelpunten. Voorin ontbreekt de scherpte en het geluk.

De wedstrijd was nog niet eens lekker op gang gekomen, of de bal lag al op de stip. Scheidsrechter Blank beoordeelde een overtreding op Sander Loogman als onrechtmatig en wees resoluut naar de stip. De kersverse VIH spits Jeffrey Kors liet zich dit buitenkansje niet ontglippen en na 9 minuten spelen stonden de rood wit blauwen uit Haarlem met 1-0 voor.

Er werd goed gevoetbald door VVH Velserbroek want twee minuten na het openingsdoelpunt kon Angelo Luhulima na een goede steekbal van rechtsachter Rik Bakker de score verdubbelen. Helaas ging zijn bal een meter voorlangs en kon de keeper van Wijk aan Zee een doelschop nemen. VVH bleef de bovenliggende partij met goed en verzorgt voetbal. Alleen het afwerken blijft een groot euvel bij de tricolores.

Na de thee had de coach van Wijk aan Zee Nils Berger gewisseld voor Niels Westerhout. Nadat Jeffrey Kors wederom de keeper op zijn weg vond en een fantastische goal alla Robin van Persie afgekeurd zag, wisselde trainer Looij Robin Zeeuw voor Niels Vlaming. Ook trainer Van der Wijst van Wijk aan Zee wisselde en bracht Mike van der Heide voor Lex Aardenburg . Dit bleek een gouden wissel, want twee minuten nadat Van der Heide in het veld kwam, scoorde hij de gelijkmaker.

De boys uit Haarlem noord rechtte de rug en ging dapper op zoek naar het doelpunt om de overwinning veilig te stellen. Luhulima werd gewisseld voor Jimmy Boonstra voor meer druk naar voren. Ook wisselde coach Looij Patrick Uijtendaal voor het veertig jarige breekijzer Paolo Fabbri. De geboren Italiaan maakte zijn debuut voor het vlaggenschip van de zondag. Wijk wilde een punt veilig stellen en wisselde ook voor de derde keer. Hittema ging en Kuilman kwam.

Het slotakkoord kwam op naam van VVH. Aanvoerder Mark van der Werff ging in de achtentachtigste minuut alleen op de keeper af, maar kon het hoofd niet koel houden en schoot te slap in zodat de doelman de bal makkelijk kon pareren. In de laatste speelminuut kon Boonstra de man van de wedstrijd worden want op een kleine tien meter van de goal kreeg hij de bal in de voeten. Helaas ging zijn schot als afzwaaier de boeken in.

Aankomende week trekt de VVH caravan richting Diemen. De wedstrijd begint om half drie.

Paul Cramer