VVH pakt punt van de koploper

VVH Velserbroek 1 (zon)

SDZ 1 (zon)

Jeffrey Kors (kopbal)

Mannen, 1, 3e klasse C

13 mei 2018 14:00

Daar waar de zaterdag nog van de zon viel te genieten, verliep de zondag in een bewolkte dag waaruit af en toe een spatje regen viel. Om vijf over twee liet scheidsrechter J. Smit aftrappen. Het werd al snel duidelijk dat de ploeg van Kai Meeuwsse voor de drie punten kwam.

VVH werd snel in de verdediging gedrukt en in de vierde minuut moest doelman Marco van den Bogaard al handelend optreden. Het was pas na de eerste tien minuten dat de storm uit de Spaarndammerbuurt een beetje ging liggen en dat de mannen van coach Looij beter in de wedstrijd kwamen. Spits Kors deelde de eerste speldenprik uit en SDZ was gewaarschuwd. Er werd vanaf dat moment door beide partijen redelijk gevoetbald waarbij de trotse koploper het meeste balbezit had, echter de creativiteit ontbrak.

In de achttiende minuut kregen de tricolores een domper ter verwerken. Niels Vlaming die al licht geblesseerd aan de wedstrijd begon viel uit nadat hij ongelukkig in botsing kwam met een SDZer. Zijn vervanger was Angelo Luhulima en Mark van der Werff schoof twee linies naar achteren. Toch bleef VVH vooruit voetballen wat na ruim een half uur spelen resulteerde in een terecht gegeven strafschop. Vanuit een vrije trap werd de opkomende verdediger James Riebeek vastgehouden en de man in het geel wees onverbiddelijk naar de witte stip die op elf meter van het doel ligt. Met Jeffrey Kors achter de bal is dit normaal een zekerheidje, maar de nooit falende spits schoot de bal nu richting het dak van PUK. Heel SDZ haalde opgelucht adem. Wel kreeg Van de Linde de gele kaart voorgehouden. Het bleef een boeiende eerste helft en met de brilstand werd de kleedkamer opgezocht.

De tweede helft was nog geen minuut oud, of SDZ had zijn tweede gele kaart te pakken. Floris Reurts beging een overtreding rond de middenlijn en VVH mocht de vrije trap nemen. Daarvoor had coach Meeuwsse Bram Owusu gewisseld voor Marciano Olf. Toch was het SDZ die de score opende. De VVH verdediging werkte de bal niet goed genoeg weg en belandde voor de voeten van Davey de Witte. Die bedacht zich geen moment en de bal werd goed in de verre hoek geplaatst buiten het bereik van keeper Van den Bogaard.

SDZ Wisselde weer en in de zevenenvijftigste minuut kwam Cerezo Hartgers en ging Floris Reurts. Er volgde een wissel kwartiertje. De onverzettelijke verdediger Mark Krol kreeg weer last van een opspelende fistel en moest in de éénenzestigste minuut gewisseld worden voor Tom van der Werff. Ook Jordy Rolloos werd gewisseld. Hiervoor kwam Koen Vlaming in het veld. Twee minuten later ging verdediger Emilio Yé eraf met een enkelblessure en werd vervangen voor Dylan van Holten.

VVH ging één op één spelen achterin en met succes. Een hoekschop werd vanuit de tweede lijn door James Riebeek weer de doelmond ingekopt en Jeffrey Kors maakte een heerlijke kopgoal. Dat beide teams niet voor een punt gingen was wel duidelijk en het publiek ging er nogmaals goed voor staan. In de tachtigste minuut en de achtentachtigste minuut stond Van den Bogaard zijn mannetje door twee weergaloze reddingen te verrichtten en een minuut later had de motor op het middenveld Sander Loogman zich onsterfelijk kunnen maken door na een goede slalom alleen voor de keeper te verschijnen en deze te passeren. Helaas bleek Ryan Kool een te grote sta in de weg voor de rood wit blauwe middenvelder. VVH schreef een puntje erbij en staat nu op een weliswaar op doelsaldo veilige elfde plaats.

Aankomende zondag komt de nummer twee op bezoek in Haarlem Noord. De wedstrijd begint op 1e pinksterdag om twee uur.

Paul Cramer