VVH en Spaarnwoude in evenwicht

Jimmy Boonstra (intikker)

Mannen, 1, 3e klasse C

25 februari 2018 14:00

Ondanks de kou waren er ruim honderd toeschouwers op  de kraker in de onderste regionen van de derde klasse afgekomen.

Zowel VVH Velserbroek als Spaarnwoude wisten dat vandaag alleen de overwinning telde. Om precies twee uur trapte VVH Velserbroek af. De bal welke gesponsord was door schildersbedrijf Van der Torre was in de eerste tien minuten in het bezit van de rood wit blauwen.  VVH controleerde de wedstrijd en na elf minuten mocht Jimmy Boonstra de 1-0 laten aantekenen in het boekje van de jonge scheidsrechter Lodeweegs. Het enige min puntje van de eerste helft was dat de thuisclub zichzelf niet beloonde met meer doelpunten. Grootste obstakel was de keeper van Spaarnwoude die zijn ploeg in de race hield. Aan de andere kant was keeper Van den Bogaard alert op een afstandsschot van de paarse brigade.

Het tweede bedrijf was nog maar twee minuten oud en de meegereisde Spaarnwoude supporters konden de handen in de lucht steken nadat spits Jeroen van Gelder de gelijkmaker scoorde. Omdat beide teams vol voor de overwinning streden, ontspon er een boeiend duel. Zowel VVH als Spaarnwoude wilden niet achterblijven met één punt. Het aanvalsspel golfde op en neer, maar beide ploegen hadden het vizier niet meer op scherp.

Trainer Eefting wisselde Nick Mens voor Jesse van Riessen. Ook trainer Marcel Looij wisselde Rik Bakker voor Robin Zeeuw. Jur Swier werd naar achteren gestuurd en Zeeuw kwam op het middenveld te spelen. De niet geheel fitte Jeffrey Kors werd gewisseld voor Tom van der Werff. Mark van der Werff ging in de spits spelen.

Het slotakkoord was voor de thuisploeg. Een lange bal van keeper Van den Bogaard kwam voor de voeten van de rappe Van der Werff, maar ook hij kon het net niet vinden. Beide teams hielden een punt over aan het duel en liepen één puntje in op United DAVO.

Aankomende zondag moet Spaarnwoude op bezoek bij ZSGOWMS en is VVH Velserbroek vrij.

Paul Cramer