VVH neemt de drie punten mee uit Amsterdam-Oost !

Real Sranang sv. 1 (zon)

VVH Velserbroek 1 (zon)

3e klasse C

2 december 2018 14:30

Onbekend

Om half drie werd er afgetrapt en de intenties van de bezoekers uit Haarlem-Noord werden gelijk duidelijk. Er moest gewonnen worden. Binnen vijf minuten had VVH Velserbroek al twee dotten van kansen gehad. De thuisclub kon hier maar weinig tegenover stellen.

Onder aanvoering van Sander Loogman en Mark van der Werff werd Real vast gezet op eigen helft. Toch was het Real Sranang wat op voorsprong kon komen. Een spaarzame aanval werd goed onderbroken door verdediger Rietbeek. De strakke blocktackle werd door de scheidsrechter beoordeeld als een verdedigende actie waarbij er lichamelijk contact was en legde de bal in de elfde minuut op de stip. Omdat keeper Marco van den Bogaard al eerder een pingel had gekeerd, wilde hij dit nog eens dunnetjes over doen. De snoeihard ingeschoten strafschop werd op magistrale wijze gestopt door Van den Bogaard.

In de daarop volgende aanval werd dit keer Sander Loogman in de zestien meter gevloerd en wederom kon scheidsrechter van Damme naar de stip wijzen. Dit keer voor de Velserbroekers. De strafschop werd onberispelijk ingeschoten door Jeffrey Kors. Binnen 12 minuten twee strafschoppen en een handvol doelkansen. De in grote getalen opgekomen toeschouwers gingen er eens goed voor zitten.

Halverwege de wedstrijd werd de spits van VVH onreglementair gestopt door een speler van Real Sranang. De bal die op rand zestien lag was een prooi voor de goed spelende Niels Vlaming. Helaas voor Vlaming ranselde de keeper van Real de bal uit de rechter onderhoek. Op een half uur spelen kwam VVH op de zo gewenste 0-2. Vanuit een hoekschop kopte Jeffrey Kors de bal onhoudbaar voor de doelman in het netje.

Het tweede bedrijf was nog maar een paar minuten oud of VVH kon de 0-3 aantekenen. Een goed genomen vrije trap van Van der Werff kwam in het strafschopgebied bij Kors terecht die door middel van een overtreding werd gestuit. De strafschop was een kolfje naar de hand van Kors die daarmee zijn derde in het boekje van scheidsrechter Van Damme liet optekenen.

VVH bleef de aanval zoeken en wilde meer. De moegestreden Niels Vlaming werd op twintig minuten van het einde gewisseld voor Robin Zeeuw. Robin Hoekstra stond toen al in het veld. Hij verving Thomas Perrels die moest werken. Ook Real bleef de aanval zoeken, maar de thuisclub kon deze middag geen vuist maken.

De tricolores speelden de wedstrijd professioneel uit en wanneer de voorwaartsen van VVH het vizier iets scherper hadden gehad, had de uitslag nog hoger kunnen uitvallen.

Paul Cramer