VVH Velserbroek revancheert zich

VVH Velserbroek 1 (zon)

Ouderkerk sv. 1 (zon)

21 oktober 2018 14:00

Na de slechte wedstrijd van vorige week, heeft trainer Jeroen de Vries de koppies weer leeg gekregen. Na een goed collectief gesprek afgelopen dinsdag en een pitte training afgelopen donderdag, wisten de mannen uit Haarlem Noord dat er vandaag sowieso resultaat gehaald moest worden. De winst was niet perse noodzakelijk, maar de taken moesten naar behoren worden uitgevoerd.

Even na twee uur mocht Sanne van der Weert aftrappen en begon de wedstrijd tegen de ploeg uit Ouderkerk aan de Amstel. Beide teams speelden op de aanval en er ontstond een boeiend duel. Trainer Lex van der Horst van SV Ouderkerk miste een aantal basisspelers, maar kreeg toch nog een derde-klasse-waardig team op de been. Daar waar Ouderkerk vaak de lange bal hanteerde, bleef VVH voetballen. Het sleuren en trekken van spits Kors was daar mede debet aan. De grote centrale verdediger van de blauw witten kwam niet aan de opbouw toe.

VVH Velserbroek had op het middenveld de teruggekeerde Thomas Perrels staan. Deze diesel op het middenveld maakte heel wat kilometers en liet zich zowel aanvallend als verdedigend zien. Toch was de eerste kans voor de Ouderkerkers. Gelukkig had de aanvaller teveel tijd nodig om aan te leggen. Hierna was het VVH wat de klok sloeg. Binnen vijf minuten kreeg Angelo Luhulima twee goede mogelijkheden. Helaas was de frivole voorhoede speler niet daadkrachtig genoeg in de afronding.

Nadat aanvoerder Krol de gele kaart had gezien van de goed leidende scheidsrechter Mand, kreeg wederom de kleine snelle aanvaller Luhulima de kans om de score te openen. Bij deze actie stond keeper René de Jong in de weg. De rood wit blauwen voetbalden beter dan de bezoekers en het was wachten op de eerste goal.

Na de rust was kreeg Jeffrey Kors de mogelijkheid om dan toch de score te openen. De voorzet van Luhulima was op maat. Het schot van Kors goed, maar helaas net over. Het was de kleine motor van het middenveld die de ban brak. In de vijfenvijftigste minuut stuurde Mark van der Werff Sander Loogman de diepte in. De blonde aanvaller bleef koel in de afronding en geheel volgens de verhouding kwam VVH Velserbroek op 1-0.

Beide teams hanteerden in de tweede helft vaak de lange bal en hierbij konden beide doelmannen zich onderscheiden. René de Jong van SV Ouderkerk bleek vandaag een onzekere factor met diverse kleine foutjes waar overigens geen doelpunt uit voortkwam en Marco van den Bogaard van VVH hield zijn doel schoon en zijn ploeg op de been met enkele uitstekende reddingen.

De jonge Tim van Kouteren kwam in het veld voor de moegestreden Jeffrey Kors en SV Ouderkerk wisselde Sam Massar voor Roy La Grouw. Trainer van der Horst wisselde verdediger Tim Baas voor Mees Burgers en Daan Gehrels voor de broer van Bart Kloosterboer, Tijl Terleth. Om het pompen of verzuipen van de Ouderkerkers te verstoren, wisselde trainer De Vries Angelo Luhulima voor Robin Zeeuw. VVH behield de rust en de noeste verdedigers uit Velserbroek bleven op de been. Na 94 minuten blies de scheidrechter voor het laatst en de drie punten waren binnen.

Aankomende zondag gaat de karavaan naar sportpark Ookmeer. ZSGOWMS (Zonder Samenspel Geen Overwinning Wilskracht Maakt Sterk) is dan de tegenstander. De wedstrijd begint om twee uur.

Paul Cramer