VVH pakt nuttige overwinning!

VVH Velserbroek 1 (zon)

vv Zwanenburg (zon)

3 februari 2019 14:00

Onder het genot van een lekker zonnetje werd er om twee uur afgetrapt onder leiding van de heer Lampers. VVH had de opdracht meegekregen om deze wedstrijd winnend af te sluiten, temeer omdat er een loodzwaar programma aankomt voor de ploeg van coach de Vries. Dat de boys uit Haarlem Noord dit goed in de oren hadden geknoopt, bleek al in de eerste tien minuten. Nadat Angelo Luhulima de eerste kans van de wedstrijd had gekregen en Mark v.d. Werff de tweede, schoot diezelfde Mark v.d. Werff de bal beheerst achter doelman Jonker. De pass op de stropdas van de rappe aanvaller kwam van ausputzer Riebeek. Even daarvoor was Zwanenburg niet alert genoeg voor de goal van doelman Van den Bogaard. Na de bevrijdende voorsprong belegerde de rood wit blauwe brigade het doel van de zo door blessures geplaagde ploeg uit Zwanenburg. Mondjesmaat doken de bezoekers op voor het doel van VVH Velserbroek, maar de verdedigers stonden hun mannetje. Vooral Danny Zeeuw had de linkerspits van Zwanenburg goed in bedwang. Toch knokten de bezoekers zich terug in de wedstrijd, maar het geluk ontbrak aan Zwanenburgse zijde. Het enige lichtpuntje in de eerste helft bleek uit een corner van VVH te komen. Sander Loogman trapte een heerlijke corner waarbij spits Jeffrey Kors de kop er tegenaan kreeg. De goed ingekopte bal werd met een katachtige reflex door de goalie van Zwanenburg gekeerd.

Het tweede bedrijf bleek een kopie van de eerste helft te zijn. Zwanenburg bleek onmachtig om de thuisclub het lastig te maken. Ina twintig minuten spelen was het weer Mark v.d. Werff die ontsnapte aan zijn directe tegenstander en soepeltjes door de verdediging heen slalomde nadat hij de bal ontving van Loogman. De lob over de keeper heen was van uitzonderlijke klasse en hij legde de bal perfect neer voor goaltjesdief Jeffrey Kors. De Velserbroeker bank ontplofte bij de 2-0 voorsprong en coach Jeroen de Vries kon wat rustiger op zijn stoel blijven zitten. Zwanenburg ging alles of niets spelen, maar kreeg geen loon na werken. De lat stond een treffer in de weg. Trainer Simsek wisselde Buijs voor van leijden en even later wisselde De vries Luhulima voor Robin Hoekstra. Op een kwartier van het einde bekroonde Mark v.d. Werff zijn optreden met een weergaloos doelpunt. De individuele actie vanaf de middenlijn eindigde in de touwen aan Zwanenburgse kant. VVH schakelde een tandje lager en na een overtreding op de rand van de zestien meter schoot Jordy Vierbergen de bal schitterend in de winkelhaak achter doelman Van den Bogaard. Het slotakkoord was voor de thuisploeg. Eén minuut voor het verstrijken van de officiële speeltijd kreeg invaller Hoekstra de bal voor zijn linker, haalde verwoestend uit en bracht zo de uitslag van 4-1 op het virtuele scorebord. Door deze overwinning heeft VVH Velserbroek wat lucht gekregen en kan rustig gaan werken naar de uitwedstrijd van volgende week in Landsmeer waar IVV de gastheer is.