Doelstelling gehaald, missie geslaagd: VVH/Velserbroek ook volgend jaar in 3de klasse!

Alliance '22 sv. (zon)

VVH Velserbroek 1 (zon)

3e klasse C

26 mei 2019 14:00

J. (Jochem) Puts

Onbekend

Vooraf aan het begin van de voetbaljaargang 2018-2019 had de nieuwe trainer Jeroen de Vries als doelstelling, voetballend beter worden en eventueel handhaving waarbij de nadruk op het voetballend beter worden lag. Dat dit met vallen en opstaan zou gebeuren, werd in de voorbereiding al snel duidelijk. VVH Velserbroek wat met louter “eigen” spelers dit seizoen inging had een matige voorbereiding. De eerste twee competitiewedstrijden gingen verloren en daarna werden goede wedstrijden afgewisseld met slechte wedstrijden.

Vandaag moest het dan gebeuren. Na de heerlijke overwinning vorige week op de directe concurrent De Meer, verkaste de club uit Haarlem Noord een kleine zes kilometer verderop naar Alliance ’22 met in het achterhoofd dat vandaag ook De Meer tegen VSV op het programma stond en een gelijkspel voldoende was voor nog een jaar derde klasse.

Na het beginsignaal van scheidsrechter Puts stormde de rood wit blauwe tank naar voren en binnen vijftien minuten stonden er al drie gemiste kansen in het boekje van trainer De vries. Na een kwartier voetballen kroop Alliance uit de welbekende schulp en er kwamen kansjes voor de thuisclub. Het spel golfde op en neer. Het was zeker niet goed en de wind was van grote invloed op het spel van beide ploegen.

Na de thee had VVH het betere van het spel, maar de benen van spits Hurkmans deden niet wat de hersenen wilden. Ook topscoorder Kors had het vizier niet scherp staan. De grootste kans van de wedstrijd kwam op naam van de linkerspits van Alliance die vier verdedigers van de tricolores als een zak aardappelen achterliet, maar in doelman Marco van den Bogaard zijn meerdere moest erkennen. Dezelfde doelman hield een aantal minuten daarvoor zijn ploeg op de been door een strak genomen vrije trap uit de rechter benedenhoek te ranselen.

Na een kleine drie minuten blessuretijd floot scheidsrechter Puts af en was de ontlading bij spelers, staf en toeschouwers groot en kon er nog een seizoen derde klasse in de analen van de kleine club uit Haarlem Noord worden bijgeschreven.

Tot over drie maanden.

Paul Cramer