VVH verliest in vijf minuten de wedstrijd

ZSGOWMS (zon)

VVH Velserbroek 1 (zon)

28 oktober 2018 14:00

Terwijl de weersvoorspelling er ander overdacht, werd er onder een blauwe hemel doorkruist met cumuluswolken om vijf over twee afgetrapt.

ZSGOWMS, dat sinds dit weekend over een spiksplinternieuw kunstgrasveld beschikt, trok gelijk ten aanval en de eerst tien minuten konden de bezoekers uit Haarlem Noord alleen maar verdedigen. Door middel van de lange bal wisten de voetballers van VVH soms spits Kors te bereiken. Na de eerste herfststorm van de wit-zwarten uit Ookmeer kwam VVH Velserbroek uit zijn schulp en er werd voorzichtig aan voetballen gedacht.

De individuele klasse van ZSGOWMS was duidelijk aanwezig en na een kleine 20 minuten trok aanvoerder Krol in de zestienmeter aan de noodrem. De goed leidende jonge scheidsrechter Davey Heesakkers kon niet anders als naar de stip wijzen. Dat scheidsrechter Heesakkers in de talentenpoule zit en normaal in een hogere klasse fluit, was duidelijk. Wel een pingel maar geen kaart. (na de wedstrijd gaf Heesakkers zijn commentaar: “gewoon een overtreding waar in het veld een directe vrij trap voor wordt gegeven zonde consequenties). Goalie Marco van den Bogaard bewees zijn klasse en wist de snoeihard ingeschoten penalty te keren.

Door deze opsteker ging VVH beter voetballen en was de progressie die zich de laatste weken had ingezet op het veld zichtbaar. Dit resulteerde in een periode waarin VVH de wedstrijd dicteerde en Sander Loogman een aantal keer gevaarlijk bij het doel van Dos Santos kwam. Na een half uur spelen was het dan toch raak. Een verre trap van Van den Bogaard kwam bij Angelo Luhulima terecht die met een steekpass de snelle Mark van den Werff wegstuurde. De frivole altijd aanwezig middenvelder maakte ditmaal geen fout en zo stond VVH Velserbroek op een 0-1 voorsprong.

ZSGOWMS schakelde na deze tegenvaller een tandje bij en de tweede herfststorm op sportpark Ookmeer was een feit. Een paar minuten voor de rust moest ook rechterverdediger Danny Zeeuw een overtreding maken die hem op geel kwam te staan. De vrije trap werd tot hoekschop verwerkt en het was deze hoekschop die de 1-1- inleidde. De scherp aangesneden hoekschop werd in eerste instantie nog gekeerd door de VVH doelman, maar de rebound was een prooi voor Ramon Lujano Benavides. VVH mocht aftrappen en gelijk de kleedkamers opzoeken voor de thee.

Vanaf minuut zesenveertig tot minuut vijfenvijftig kon de wedstrijd alle kanten op. Beide teams speelden vol op de aanval en het was genieten voor de toeschouwers die ZSGOWMS-VVH Velserbroek belangrijker vonden dan de klassieker. Helaas konden zowel Kors als Loogman het net niet vinden en was ZSGOWMS dichterbij de voorsprong, maar vond de uitstekende doelman Van den Bogaard op zijn weg.

Toch was het ZSGOWMS wat in vijf minuten de wedstrijd wist te beslissen. In de vijfenvijftigste minuut scoorde Naoufal Haddadi de 2-1 en vijf minuten later Sandro Contrucci de 3-1. In beide gevallen was niet kordaat ingrijpen van een aantal VVH’ers hier debet aan. Coach Jeroen de Vries greep in en wisselde Niels Vlaming voor Tim van Kouteren en Danny Zeeuw voor Patrick Uijtendaal. Vijf minuten later werd spits Kors, die opviel door het vele sleuren en trekken en nu zichtbaar vermoeid raakte, gewisseld voor middenvelder Robin Zeeuw.

Coach Murat Böke zag het allemaal aan en spoorde zijn mannen nog een keer naar voren. ZSGO kreeg loon naar werken en tekende in de tachtigste minuut de 4-1 aan in het boekje van de man in het zwart. In het laatste deel van de wedstrijd kopte de jonge Tim van Kouteren nog tegen de paal en schoot ZSGOWMS de bal tegen onderkant lat waarna deze tot grote opluchting van heel VVH terug het veld in stuiterde.

Door deze uitslag vind men VVH terug op de tiende plaats en blijft ZSGOWMS in het spoor van DCG en HBC. Volgende week staat de klassieker van Velserbroek, VVH Velserbroek-VSV op het programma en ook de klassieker van Ookmeer is een feit. DCG krijgt ZSGOWMS op bezoek. Beide wedstrijden starten om twee uur.

Paul Cramer