VVH Velserbroek neemt knap punt mee uit Landsmeer!

IVV 1 (zon)

VVH Velserbroek 1 (zon)

Jeffrey Kors (schot)

3e klasse C

10 februari 2019 14:00

Onbekend

VVH/Velserbroek trad dit weekend aan tegen één van de smaakmakers uit 3C. IVV, gelegen in het pittoreske Landsmeer. Slootjes met bruggetjes, knotwilgen langs het water en een plaatselijke voetbalvereniging die het uitstekend doet in de derde klasse.

De rood-wit-blauwe brigade trad aan in een ongewijzigde opstelling. De winst van vorige week was een opsteker voor de equipe van Jeroen de Vries en vol vertrouwen werd er aan de wedstrijd begonnen. Dat IVV vol voor de winst ging werd in de eerste minuten al duidelijk. De laatste linie van de rood-witten probeerde al vroeg spits Dave Hertog te bereiken, maar het centrale duo Krol / Riebeek wist de sterke bonkige spits goed af te stoppen.

VVH speelde compact en geconcentreerd en kwam meerdere malen met goed voetbal onder de druk van de Landsmeerders uit. De eerste kans was voor Mark van der Werff, maar hij kwam een paar centimeters te kort om zijn linkerschoen tegen de bal aan te krijgen na een goede doorkopbal van Jeffrey Kors. Aan de kant van IVV was spits Hertog besluiteloos en trapte de bal zonder enige kracht in de handen van keeper Marco van den Bogaard.

Het spel golfde over en weer. IVV moest, maar kon geen vuist maken en VVH probeerde met de lange bal de voorwaartsen te bereiken. Na een half uur leverde dat succes op. Een lange bal van VVH werd door de verdediger van IVV verkeerd beoordeeld en de foute terugspeelbal werd door de topschutter van VVH, Jeffrey Kors, genadeloos hard ingeschoten. Scheidsrechter Verbij tekende de 0-1 op in zijn boekje.

IVV rechte de rug en de Haarlemmers werden naar achteren geduwd en met kunst en vliegwerk werd de voorsprong vastgehouden. Tot in de achtenveertigste minuut een hoekschop niet goed werd afgeslagen en Terzo Stemerdink zijn schoen op rand zestien tegen de bal zette. Met een hard bekeken schot werd Van Den Bogaard in de linkeronderhoek geklopt.

De tweede helft gaf hetzelfde spelbeeld weer. Op het gras van IVV modderde de thuisploeg door om een gaatje in de hechte verdediging van VVH te vinden. Spits Hertog ging zwerven en kwam tegen rechtsback Danny Zeeuw te spelen. De jongste Zeeuw gaf geen krimp en schakelde de linkerkant van IVV uit. Aan de kant van VVH was de jonge aanvaller Luhulima een gesel voor de linksback van IVV. Meerdere malen ontsnapte de dartele aanvaller aan zijn vaste belager en kon langs de lijn opstomen. Spits Kors werd vaak bereikt, maar kon het net niet meer vinden.

Toch kon IVV op voorsprong komen. Doelman Van Den Bogaard raakte bij een actie een aanvaller van IVV, maar de goed leidende scheidsrechter zag er geen overtreding in. VVH had vertrouwen in de goede afloop en bleef de aanval zoeken. Ook de thuisploeg, dat geen genoegen nam met één punt, schakelde een tandje bij en de bal kwam gevaarlijk dicht in de buurt van de keeper van de bezoekers. Vlak voor tijd redde Danny Zeeuw een punt voor de rood-wit-blauwen door de bal rigoureus van de lijn te halen daar waar deze goed werd ingekopt door de spits van IVV na een toegekende vrije trap.

De wedstrijd eindigde in 1-1. Jeroen de Vries en zijn ploeg vierden dit als een overwinning, terwijl coach Gerrie Breugem de naaste concurrenten zag uitlopen.

Paul Cramer