Handleiding Zaterdag Coördinator

HANDLEIDING VVH/VELSERBROEK - ZATERDAG COÖRDINATOR

Wat leuk dat je de club komt helpen als zaterdagcoördinator.
Hieronder staan een paar handige tips die je op weg kunnen helpen.

1. Uitzetten van velden en ondersteunen van trainers

Bij VVH spelen 11 teams. Voor 3 van de teams hoeft er maar een apart veld uitgezet te worden. Dit zijn: de twee JO-10 teams en het JO-8 team. Om te kijken welk van deze drie teams thuis speelt, kan er via de volgende link naar het programma gekeken worden: https://www.vvhvelserbroek.nl/116/wedstrijdprogramma/

De drie teams spelen allemaal op dezelfde veldgrootte, dit is: 42,5 m x 30 m. Deze afmetingen zijn, door middel van belijning, al uitgemeten op het grasveld. Het enige wat de zaterdag coördinator nog moet doen is pionnen op de hoeken van het veld zetten en wedstrijdgoals op de kopse kanten van het speelveld te zetten (de goals staan er in de meeste gevallen al op.

Mocht het in verband met de grootte niet lukken om de goals op de juiste posities te krijgen, kan er altijd hulp gevraagd worden aan de trainers of begeleiders van het team).

Voor de overige seniorenteams hoeft er niets te gebeuren.

2. Begeleiden van scheidsrechters

Het kan zo zijn dat er een scheidsrechter is ingepland voor de wedstrijd van een jeugd of seniorenteam. Deze scheidsrechter krijgt in de rust een drankje naar keuze van de club (dit is bekend bij het barpersoneel).

Wanneer de scheidsrechter om een ruimte vraagt waar hij/zij zich kan omkleden, dan is dit mogelijk. Achter de bar, bij de sleutels voor de kleedkamers, is ook de sleutel voor de scheidsrechter kleedkamer te vinden. De kleedkamer bevindt zich naast de reguliere kleedkamers van de spelende teams.

Een fluitje, kaarten en vlaggen zijn in de bestuurskamer te vinden. Deze liggen in de middelste van de drie kasten aan de rechterkant van de bestuurskamer. Zowel de vlaggen, een fluitje en kaarten liggen in een houten kist in deze kast.

3. Ontvangen van tegenstanders

Tegenstanders van teams komen in de meeste gevallen ongeveer 45-60 minuten voordat een wedstrijd begint aan op de club. Deze tegenstanders moeten ontvangen worden, ook dit is een taak van de zaterdag coördinator.

In feite moet de tegenstander alleen een kleedkamer krijgen. De kleedkamersleutels zijn achter de bar te vinden. De zaterdag coördinator dient zelf bij te houden welke teams in welke kleedkamer zitten. Wanneer gewenst, kan dit ook op het bord geschreven worden (m.b.v. een whiteboard marker).

Mocht je vragen hebben dan is Jaennette Ooteman het vaste aanspreekpunt op de zaterdagochtend.

Veel plezier en hartelijk bedankt!

Ben van Hoorn (bestuurslid voetbaltechnische zaken)

Per WhatsApp bereikbaar 06-41415660