Jeugd t/m 12 jaar van VVH/Velserbroek mag weer trainen!

27 april 2020 14:00

Jeugd t/m 12 jaar van VVH/Velserbroek mag weer trainen!

Zoals de meesten al gehoord hebben is het vanaf woensdag 29 april weer mogelijk voor kinderen t/m 12 jaar om te gaan sporten. Ook bij VVH/Velserbroek kan dit vanaf woensdag 29 april weer!

Voor de jeugd van 13 jaar t/m 18 jaar geldt de 1,5e meter afstand regel, dit is lastig bij voetbal. Wel willen we dat ook de oudere jeugd zo snel mogelijk weer kan trainen. Zodra we dit kunnen realiseren komt hier meteen bericht over.

We hebben uiteraard te maken met de regels vanuit de overheid. Vandaar dat het voor ieder lid en iedere trainer, leider, ouder etc. belangrijk is dit protocol van NOC NSF te lezen: https://nocnsf.nl/media/2669/nocnsf_protocol_verantwoord-sporten.pdf. We moeten ons écht aan deze regels houden. Hierbij de belangrijkste regels die gelden voor VVH/Velserbroek:

• Alleen kinderen t/m 12 jaar mogen vanaf woensdag 29 april trainen. Kinderen van de JO-13 ouder dan 12 jaar kunnen helaas nog niet trainen. We hopen zo snel mogelijk weer te kunnen starten met de oudere jeugd, hierbij houden we ons aan de richtlijnen van de overheid en moeten we een nog concreter plan maken in verband met de 1,5e meter afstand regel.
  • Kantine en kleedkamers blijven dicht. Bij hoge nood kan er een kleedkamer open om te plassen. Er wordt niet gedoucht.
  • Er wordt gewerkt met een zogenaamde corona-coördinator. Dit is Mario van Norden, voor iedereen ook bekend als de jeugdcoördinator. Hij is ook de enige die, indien nodig, bij de EHBO materialen en de AED in de kantine kan.
  • De enige volwassenen op het terrein zijn de trainers en de corona-coördinator Mario van Norden. Er mogen geen ouders op het complex komen. Laat je kinderen het liefst zelf naar VVH/Velserbroek komen. Als dit niet mogelijk is graag je kind afzetten op de parkeerplaats en na de training weer ophalen op de parkeerplaats.
  • Maximaal één persoon tegelijk in het ballenhok. Alleen voor de trainers en de corona-coördinator is het toegestaan om in het ballenhok te komen.
  • De trainers en corona-coördinator houden te allen tijde 1,5e meter afstand.
  • Er wordt met maximaal één team getraind, dus de mini’s, JO-10 en JO-13 trainen niet tegelijk.
  • De trainingstijden worden met de trainers in samenspraak met corona-coördinator Mario van Norden afgesproken. Tussen de verschillende trainingen zit minimaal 15 minuten. Kinderen komen niet eerder naar de training en blijven na afloop ook niet hangen.
  • Het is voor niet leden van VVH/Velserbroek t/m 12 jaar mogelijk om mee te trainen met de huidige teams en de mini’s. Dit moet wel van tevoren aangeven worden bij de trainer en/of bij Mario van Norden, voor deze kinderen gelden dezelfde richtlijnen als voor onze eigen leden.
  • Buiten trainingstijd blijven de hekken vooralsnog gesloten en mag er niet gevoetbald worden. Dit tot nader order.

We hopen iedereen zo goed te hebben geïnformeerd en hopen dat de kinderen blij zijn dat er weer getraind kan worden. Het zal even wennen zijn, maar we vertrouwen erop dat iedereen meewerkt. Alvast bedankt voor jullie begrip. Als er nog vragen zijn horen we dit graag. Dit kan naar [email protected]  of via de sociale media.

Bestuur VVH/Velserbroek

==> LEES OOK "Verantwoord en veilig voetballen op de club" op de website van de KNVB:  https://www.knvb.nl/samenvooruit

Bovenstaande tekst is ook beschikbaar in dit document om eventueel uit te printen.

Jeugd_mag_weer_trainen_620x350p.jpg