Afmelden wedstrijden

Als je ruim vooraf weet dat je een wedstrijd niet kunt spelen (vanwege vakanties, schoolverplichtingen e.d.) dan kun je tot uiterlijk dinsdagavond voorafgaand aan de wedstrijd een mail sturen naar de wedstrijdsecretaris. Deze bericht dan de KNVB. De wedstrijd wordt dan genoteerd als ‘snipperdag’ en later opnieuw ingepland door de KNVB. De KNVB regelt verder alles, ook met de tegenstander. LET OP: dit kan slechts 1x per speelronde!!!

Als je team massaal ziek wordt dan is dat natuurlijk heel vervelend. Officieel kunnen we dan niets meer regelen bij de KNVB. Wel kunnen we met de tegenstander een afspraak maken. Bel dan z.s.m. de leider of de wedstrijdsecretaris van de tegenstander op, geef aan dat je geen team hebt, en maak DIRECT een nieuwe afspraak. Dit moet binnen twee weken na de oorspronkelijke wedstrijddatum en in principe doordeweeks. Geef deze afspraak ook door aan de wedstrijdsecretaris van VVH Velserbroek, zodat deze de nieuwe datum door kan geven aan de KNVB.

NB: je kunt ook aan de wedstrijdsecretaris vragen of deze de tegenstander wil bellen. Maar de wedstrijdsecretaris werkt ook en is soms niet bereikbaar. In dat geval is zelf bellen dan sneller.

Het enige verschil is dat je bij bekerwedstrijden GEEN snipperdag kunt opnemen. Dus daar moet je ALTIJD zelf een nieuwe wedstrijd plannen binnen de twee weken grens. Ook dat overleg je natuurlijk met de wedstrijdsecretaris van VVH Velserbroek of die van de tegenstander. Die geeft dat dan weer door aan de KNVB.
Als je thuis speelt en de tegenstander komt niet opdagen, of belt op het allerlaatste moment af (op de dag zelf dus), dan neem je contact op met de wedstrijdsecretaris van VVH Velserbroek. Deze geeft dit dan door aan de KNVB. Het is absoluut verboden om dan zelf een stand in te vullen. Dit kan echt niet meer!!! Daar krijgen zowel de thuis- als uitspelende club en ook de scheidsrechter flinke boetes voor. Niet doen dus!