Tim Veldhuijzen niet meer herkiesbaar als voorzitter, lees hier zijn bericht.

6 april 2022 13:00

VVH/Velserbroek moet op zoek naar een nieuwe voorzitter

Beste leden van VVH/Velserbroek,

Het is inmiddels alweer 5 maanden geleden dat ik tijdelijk mijn taken neergelegd heb als voorzitter van VVH/Velserbroek. De afgelopen maanden heb ik goed kunnen nadenken over wat ik wil en ook goed kunnen kijken of ik eigenlijk wel tijd heb om voorzitter te zijn naast het toch al zo drukke dagelijkse leven. Hieruit heb ik geconcludeerd dat dit niet het geval is. Ik heb niet (meer) de tijd om naast werk, sport, vrienden, familie en al het andere ook nog voorzitter van VVH/Velserbroek te zijn. En dat doet pijn, aangezien ik graag alles zou combineren en ik het nog steeds leuk vind om te doen.

Ik wil middels dit bericht laten weten dat de functie voorzitter bij VVH/Velserbroek vanaf de eerstvolgende Algemene Leden Vergadering (dan zit mijn termijn van 3 jaar erop) vacant is. Ik stel mij niet meer herkiesbaar. Na bijna 5 jaar in het bestuur te hebben gezeten, vanaf 18 oktober 2017, eerst twee jaar als penningmeester en de afgelopen 3 jaar als voorzitter, zit het er voor mij op. Ik zeg niet dat ik nooit meer het bestuur in zal gaan, maar ik stop er in ieder geval voor de komende jaren mee. Toen ik 3 jaar geleden begon als voorzitter dacht ik dit wel minimaal 10 jaar te gaan doen, maar niets is minder waar. Ik had graag de tijd gehad om door te gaan en vooral om alle ideeën die ik nog steeds heb ook echt uit te voeren, maar die tijd heb ik niet.

Ik hoop dat we als club snel een nieuwe voorzitter kunnen vinden en ik ben uiteraard bereid deze nieuwe voorzitter overal in mee te nemen en overal mee te helpen. Het zijn van voorzitter is geen 9 tot 5 baan en ik kan er ook geen uren per week aan toeschrijven. Eigenlijk ben je 24/7 voorzitter en daarbij is het belangrijkste om veel bereikbaar en veel aanwezig te zijn. Als de gehele organisatie goed staat kost het je weinig tijd, als de organisatie wat minder goed staat ben je er wat meer tijd aan kwijt. Het is wel fijn om wat extra tijd te hebben om ideeën uit te werken en te denken over de toekomst van de club. Want dat is op dit moment het belangrijkste. Waar staat VVH/Velserbroek over 5 jaar, over 10 jaar en zelfs over 20 jaar? Dit zijn de belangrijkste vragen voor mijn opvolger.

Jullie hebben mij de afgelopen tijd juist wat minder gezien op de club. Dit zal uiteraard weer veranderen. Ik zal nog steeds dingen blijven doen voor de club, al zat dat vanaf nu in een uitvoerende in plaats van een bestuurlijke taak zijn. Denk aan achter de bar staan, een wedstrijdje fluiten of helpen bij een commissie.

Ik had graag een soort “afscheid” als voorzitter genomen tijdens de Algemene Leden Vergadering van vrijdag 8 april 2022, alleen kan ik er helaas echt niet bij zijn. Erg jammer, maar de club is belangrijker dan het individu. Daarom wil ik bij deze graag alle vrijwilligers van de afgelopen 5 jaar bedanken, echt onwijs bedankt voor jullie inzet en super om met jullie te mogen samenwerken voor onze club VVH/Velserbroek! En uiteraard het bestuur, degenen die altijd achter mij gestaan hebben, waarmee ik samen mooie dingen heb kunnen doen en waarmee we de club door de afgelopen twee bizarre jaren heen geholpen hebben. Echt een groot applaus voor de inzet die jullie altijd hebben, ondanks de tijd die het kost en de weinige schouderklopjes die jullie krijgen. Echt geweldig wat jullie alsmaar doen en ik hoop dat jullie wel de tijd hebben om er nog even mee door te gaan.

Aanstaande vrijdag 8 april is de Algemene Leden Vergadering. Ik hoop dat het bestuur weer veel leden mag verwelkomen. Het is daarnaast ook een moment om na te denken wat jullie voor de club kunnen betekenen. Misschien ben jij wel degene die voorzitter wilt worden of een andere bestuurs- of commissiefunctie interessant vindt. Laat dit vooral aan het bestuur weten, alles is mogelijk. Vele handen maken licht werk, maar nog belangrijker, niet alles kan door de schouders van enkele personen gedragen worden. Bij het verenigingsleven en alles wat VVH/Velserbroek voor iedereen mogelijk maakt hoort ook een stukje vrijwilligerswerk. Al is het elke maand een uurtje, alle beetjes helpen. Ik hoop dat dit iedereens ogen opent en dat iedereen beseft dat het allemaal niet zo normaal is dat VVH/Velserbroek, dat je kan vergelijken met een middelgroot bedrijf, door maar enkele tientallen vrijwilligers draaiende wordt gehouden.

Als laatste nog even een huishoudelijke mededeling. Ik ben vanaf de Algemene Leden Vergadering aanstaande vrijdag 8 april 2022 geen voorzitter meer van VVH/Velserbroek. Voor bestuurlijke kwesties en het overnemen van mijn taken verwijs ik iedereen naar het bestuur en in het bijzonder naar secretaris en vicevoorzitter Wim Boonstra. Via de website kunnen de desbetreffende personen met e-mailadres en telefoonnummer gevonden worden. Hopelijk vinden we zo snel mogelijk een nieuwe voorzitter om al mijn taken over te nemen, maar tot die tijd pakt het gehele bestuur dit op. Na vrijdag 8 april 2022 zit het er voor mij op als voorzitter/bestuurslid en zal ik gewoon weer als lid en vrijwilliger van VVH/Velserbroek in de rondte lopen.

Met sportieve groet en tot snel,

Tim Veldhuijzen
Voorzitter VVH/Velserbroek