In Memoriam: Thijs Heesemans, clubicoon en erelid.

27 januari 2024 13:00

Thijs was bijna 59 jaar lid.

Hij speelde ruim 350 wedstrijden in het eerste elftal van VVH/Velserbroek.

VVH/Velserbroek heeft een groot clubicoon en erelid verloren.

Thijs Heesemans
(4 juni 1939 - 21 januari 2024)

Onze gedachten en medeleven gaan uit naar zijn vrouw Nel, zijn kinderen, kleinkinderen en overige familieleden. Vandaag wordt er afscheid genomen van Thijs, waarbij Ger Boeske namens VVH zal spreken.

Thijs was lid van VVH sinds juni 1965, en was dus bijna 59 jaar lid. Hij speelde ruim 350 wedstrijden als middenvelder in het eerste elftal van VVH/Velserbroek.

Karakteristieke uitspraken als "Nou jongen, wordt het wat vandaag?", "We moeten winnen maar het zal wel lastig worden". En na winst: "Ik zei toch jongen, dat het lastig zou worden. Maar wel gewonnen!". En tevreden met de punten ging hij daarna naar huis met zijn Nel.

Na zijn actieve carriere als voetballer, heeft hij vele functies bekleed bij de club. En dat waren er nogal wat.

Hij is allereerst als jeugdleider actief geweest. Daarna voorzitter van de Technische Commissie. Ook is hij lid geweest van de Evenementen Commissie. Binnen de Redactie van de club had hij een belangrijke rol, waarmee hij zijn maten Ed Paardehaar
en Evert Duk hielp bij het maken van het clubblad.

Daarnaast is Thijs actief betrokken geweest bij de bouw van de twee clubhuizen, waarvan bij de bouw van het laatste clubhuis hij zeer nauw heeft samengewerkt met Jan Perrels.

Al deze werkzaamheden hebben geleid tot meerdere onderscheidingen, zoals o.a. Lid van het Seniorenconvent en Lid van Verdienste. Maar de mooiste onderscheiding kreeg hij op 24 mei 2004, toen hij als Erelid werd benoemd van zijn zo geliefde VVH.

Omdat hij niet kon stoppen met zijn club te helpen, bleef hij nog lang actief op de club door op de vrijdagochtend met zijn maten in de Onderhouds- & Schoonmaakcommissie allerlei klussen uit te voeren.

We kunnen Thijs met recht een echt clubicoon noemen.

Thijs, de club zal je missen.
Bedankt voor alles wat je hebt betekend voor VVH.

Het Bestuur van VVH/Velserbroek

VVH-1_Kampioen_1e_klas_66-67_620p-breed.JPG

VVH-1_Kampioen_4e_klas_70-71_620p-breed.JPG

Thijs_jubileum_van_250_wedstrijden_620p-breed.jpg

VVH-1_Kampioen_77-78_620p-breed.JPG

IMG-20200515-WA0004_600p-breed.jpg
Thijs aan het werk op de club samen met Ed Paardehaar.

IMG-20200515-WA0006_600p-breed.jpg

Thijs_voorkant_1240x700p.JPG