In Memoriam: Evert Duk, oud-penningmeester en erelid.

31 maart 2024 22:30

Evert was 63 jaar lid, en tot op het laatst voor de club actief in het onderhoud- en schoonmaakteam.

In de nacht van woensdag op donderdag 28 maart 2024 is overleden ons erelid Evert Duk.

Twee maanden na het definitieve vertrek van zijn voetbalvriend Thijs Heesemans is Evert hem gevolgd.

Evert is 63 jaar lid geweest van VVH. Hij heeft tot 1975 gevoetbald. Nadien heeft hij vele functies binnen de vereniging gehad waaronder 30 jaar TOTO-coördinator, redacteur van het clubblad, elftalbegeleider van de zaterdag 1, lid van de organisatie van de in Haarlem niet onbekende CocaCola-cup, penningmeester in zowel het jeugdbestuur, als van het hoofdbestuur en gedurende de laatste 30 jaar was hij op de vrijdagen als lid van het onderhoud- en schoonmaakteam iedere week aan het poetsen en boenen.

Evert was drager van de zilveren waarderingsspeld van de KNVB.

Buiten VVH was Evert werkzaam als technisch illustrator. Aanvankelijk bij diverse technische tekenbureau ’s en later maar liefst 30 jaar voor Fokker, alwaar hij het licht heeft uitgedaan.

Zijn mooiste moment?
Het mede-organiseren van - en vooral het feesten bij - het 75-jarig bestaan van VVH (toen nog met o.a. Andre Hazes senior).

Zijn minst leuke moment bij VVH?
Dat was het stoppen van het clubblad De Herculaan en de overgang naar het digitale tijdperk.

Evert is 84 jaar geworden.

Onze gedachten en medeleven gaan uit naar alle familie en betrokkenen. Wij bedanken Evert voor wat hij in al die jaren heeft betekend voor onze club.

Het Bestuur van VVH/Velserbroek

Evert_Duk_620p-breed.jpg