Teamwork, passie, inzet en een gezonde dosis geluk!

Domstad Majella VR1 (zon)

VVH Velserbroek VR1 (zon)

6 september 2020 13:00

J. (Johan) Vink

Teamwork, passie, inzet en een gezonde dosis geluk. Zo kan ik denk ik de wedstrijd van afgelopen zondag (Domstad Majella VR1- VVH/Velserbroek VR1) het beste omschrijven.

Eerste helft
De eerste 20 minuten werden wij compleet overlopen en stonden we rond de 3e minuut al met 1-0 achter. Meerdere aanvallen van Domstad werden gemist, gepakt door Veronique of verhinderd door Carlijn, Sara, Nickole, Chantal en Daimy die vandaag de verdediging vormde, tevens waren ook de middenvelders druk in de weer met positie overnamen en zo konden Brittney, Tiffany, Selma en Kim ook af en toe door goed mee verdedigen de bal wegwerken.

Het geluk van de eerste helft was na een mispeer van Vero, de aanvalster liep door en kon voor open doel raak schieten, maar gelukkig voor ons schoof zij de bal langs de verkeerde kant van de paal. Zeer terecht werd er nog wel in deze eerste 20 minuten de 2-0 gescoord.

Dan kan je als team twee kanten op: de rug rechten en met z'n allen strijden voor wat je waard bent of je kop laten hangen en 't over je heen laten komen. Niemand heeft de woorden werkelijk uitgesproken, maar zondag stonden alle koppen dezelfde kant op: we gaan strijden voor wat we waard zijn. Dit resulteerde in de 2-1 vlak voor rust, zeer knap afgemaakt door Samirah.

In de rust hebben de coaches de puntjes op de i gezet, een paar meiden elkaar nog even gesproken, aangemoedigd en tips gegeven en was het onderlinge gevoel duidelijk: we gaan er alles aan doen om deze wedstrijd naar ons toe te trekken!

Tweede helft
Fluitje gaat en vol gas er tegen aan. Met vlagen goed voetbal, over het algemeen redelijk voetbal maar vooral op inzet en wilskracht lieten wij zien wat we ins ons mars hebben. De verhoudingen op het veld veranderde in ons voordeel en al snel in de tweede helft scoorde Samirah de zeer verdiende 2-2 en niet heel lang daarna maakt  zij haar hattrick compleet door prachtige en snoeihard een vrije trap binnen te schieten.

Wij bleven aanvallen met meerdere goede acties van oa. Tiffany, Amélie en Tessa; de we probeerde de 2-4 nog wel te maken maar dit lukte niet meer. Het laatste kwartier werd Domstad/Majella weer iets sterker, maar door de collectieve inzet werden zij, op een flipperkast voor het doel die uiteindelijk van de lijn werd gehaald door Carlijn, niet meer heel gevaarlijk.

De “vaste supporters” Bas, Jaennette, Remy en Greet bedankt voor het regelen van eten en drinken tijdens en na de wedstrijd.

Meiden, wij mogen trots zijn op onszelf. Zoals wij vandaag (en eigenlijk de twee wedstrijden hiervoor ook) speelden en het teamgevoel wat wij uitstraalde kunnen wij er een heel geslaagd en vooral gezellig seizoen van maken.

Scheidsrechter Vink bedankt voor het nette fluiten van deze wedstrijd.

Rudy, Els en Samirah beterschap gewenst met jullie blessures.