Eindelijk weer voetballen!

Van der Aartweg 12
2026ZL
HAARLEM

We mochten eindelijk weer de wei in!

De laatste wedstrijd was alweer 8 weken geleden, dus we waren wel benieuwd waar we staan in deze moeilijke competitie.

OG was onze tegenstander. Ze speelden niet in hun bekende zebra-tenues, maar hadden op verzoek van de scheidsrechter rode shirts aangetrokken zodat het verschil met de gestreepte VVH shirts groter was. De wedstrijd, die officieel een uitwedstrijd was, werd gespeeld op het veld van VVH omdat bij OG geen kunstgrasvelden beschikbaar waren.

En de jongens en dame van VVH kwamen goed uit de startblokken. In het eerste kwartier hadden we al diverse mooie kansen, die ontstonden uit een mooie diepe pass van Daniël op zijn broer Alen. Ondanks de harde tegenwind kreeg Daniël het 3 keer voor elkaar om Alen over lange afstand in de loop aan te spelen. Eén keer wist Alen ook te scoren, maar hij bleek helaas buitenspel te staan.

Tot de 20e minuut was er geen vuiltje aan de lucht en was VVH de bovenliggende partij. In de 23e minuut was OG bezig aan één van de tot dan toe spaarzame aanvallen. Op de hoek van het strafschopgebied werd Finn door een tegenstander in de rug gelopen waardoor hij, buiten zijn schuld, licht in aanraking kwam met de speler die aan de bal was. De scheidsrechter zag er echter een penalty in. Het zou niet de enige dubieuze beslissing zijn in deze wedstrijd. Hierdoor kwam OG, geheel tegen de verhouding in op een 1-0 voorsprong.

Na dit voorval kwam OG beter in de wedstrijd en kreeg licht de overhand. Dat leidde in de 35e minuut tot de 2-0. Enkele minuten later werd het echter al 2-1. De keeper van OG maakte een grote fout en speelde de bal in de voeten van Daniël, die de bal heel makkelijk kon binnentikken.

Er zat weinig vaart in de wedstrijd, want elk duel leidde wel tot een fluitsignaal van de scheidsrechter, die heel weinig toeliet. Toen OG op slag van rust uit een corner scoorde, kwam de frustratie hierover naar buiten, wat Daniël een gele kaart en daarmee 10 minuten tijdsstraf opleverde voor commentaar op de scheidsrechter. Dat betekende dat we het laatste deel van de eerste en het begin van de 2e helft met een mannetje minder speelden.

Dat werd goed opgevangen door het team. Toen Daniël net weer terug op het veld was, kwam hij goed op over rechts, maar het schot dat hij loste ging ver naast. Vlak daarna kon een schot van een meter of 25 (wind mee) door de keeper tot corner verwerkt worden. VVH speelde goed, en een aansluitingstreffer zou een ommekeer kunnen betekenen.

Helaas viel het doelpunt weer aan de andere kant. De OG speler stond meters buitenspel, maar de scheidsrechter overrulede zijn assistent. Dit leverde uiteraard veel commentaar op en een verwarrende situatie, waarin de scheidsrechter aangaf te willen stoppen met de wedstrijd. Uiteindelijk werd het doelpunt toch afgekeurd en ging de wedstrijd gewoon door met een 3-1 stand.

5 minuten later kwam alsnog de 4-1 op het scorebord. In een duel om de bal, waarbij Sander ook daadwerkelijk de bal speelde, zag de scheidsrechter weer een overtreding: Penalty en 4-1. De wedstrijd was gespeeld en 10 minuten later viel ook nog de 5-1.

Na een fantastische assist van Sem maakte Daniël een paar minuten voor tijd nog de 5-2. Uiteraard was dat veel te laat voor een comeback. Met een goal in de laatste minuut zorgde OG voor een 6-2 eindstand. Zeer geflatteerd, maar OG ging beter om met de onberekenbare scheidsrechter, door veel te vallen en veel misbaar te maken tijdens duels. De scheidsrechter was daar gevoelig voor, wat veel balvoordeel opleverde voor de buren.