VVH Velserbroek wint voor de vierde keer op rij

12 maart 2017 14:30

Reker, A.

VVH Velserbroek wint voor de vierde keer op rij

Vandaag werd er aangetreden tegen VVA Spartaan. De rode lantaarndrager van de derde klasse C. Vooraf werd er door interim trainer Ger Boeske gewaarschuwd voor onderschatting van deze ploeg. Ondanks dat VVA onderaan stond, werd er in de laatste drie duels toch acht maal gescoord. Van de heen wedstrijd wisten we dat er een technische ploeg stond die vanuit het niets kon aanvallen en daarin ook kon scoren.

De eerste 15 minuten hadden onze jongens uit Haarlem noord moeite met de snelle en behendige voetballers van VVA Spartaan. De op de pleintjes geschoolde voetballers uit Amsterdam west waren aanvallend beter en de slag op het middenveld werd gewonnen door de thuis spelende ploeg. VVH Velserbroek kwam niet of nauwelijks aan aanvallen toe en onze vleugelverdedigers moesten hand en tand bijzetten om de brilstand vast te houden. In de veertiende minuut moest de wederom goed keepende van den Bogaard de bal uit het net halen. Een lage voorzet van de linkerkant werd ongelukkig door Jamie Riebeek achter zijn eigen doelman gewerkt. Het schudde de tricolores wel wakker want VVH kwam steeds beter in het spel en in de tweeëntwintigste minuut kopte Jeffrey Kors na een perfecte voorzet van Mark vd Werff zijn eerste van deze middag binnen. Hierna is VVH niet meer in de problemen gekomen. In de vierendertigste minuut werd een snoeiharde kopbal van Jordi Hurkmans door de nr. 8 van VVA met de hand uit het doel geslagen. de scheidsrechter kon niet anders dan naar de stip wijzen en de middenvelder de rode kaart tonen. Kors maakte geen fout en de voorsprong was een feit.

Na de rust had VVH problemen met het scherpstellen van het vizier. Hierdoor bleef VVA geloven in een goede afloop. In de vierenzestigste minuut werd de moegestreden Danny Zeeuw vervangen door Louis Rombouts. Achmed Othman verhuisde naar de linksback positie. Dit had als resultaat dat het middenveld nieuwe impulsen kreeg. VVH verzuimde zichzelf hiervoor te belonen. VVA wankelde en trainer Boeske bracht in de zeventigste minuut Robin Zeeuw voor Casper Sintenie. In de vierentachtigste minuut kreeg VVH toch loon naar werken. Een goed genomen hoekschop van Mark v/d Werff werd afgerond door Kors: 1-3.

Aankomende zondag staat de burenruzie tussen VVH en schoten op de kalender. Het voorgaande duel werd door de geel zwarten met 1-0 gewonnen. VVH speelt dan voor eigen publiek. De wedstrijd begint om 14:00 uur.

Paul Cramer

VVA Spartaan – VVH Velserbroek 1-3 (1-2)

0-1 eigen doelpunt VVH Velserbroek (Riebeek)
1-1 Kors 22”