VVH Velserbroek gemangeld in Beverwijk

VVH Velserbroek 1 (zon)

Mannen, 1, 3e klasse C

22 oktober 2017 14:00

Op een nat en winderig sportpark traden de rood wit blauwen uit Haarlem-Noord tegen De Kennemers aan. Tijdens de warming up van VVH Velserbroek bleek dat middenvelder Loogman en rechterbuitenspeler Luhulima te geblesseerd waren om te spelen.

De thuisploeg heeft de ambitie om bovenin mee te draaien. Deze ambitie was ook duidelijk op het veld te zien. De Kennemers waren strijdlustiger en feller in de duels. Toch was het VVH wat de eerste grote mogelijkheid kreeg. In de derde minuut kreeg spits Jeffrey Kors een uitgespeelde kans, maar helaas voor alles wat VVH lief heeft was de keeper sterker. In minuut elf was de tweede mogelijkheid er voor de bezoekers. Vanuit een hoekschop kwam er een mooie scoringskans, maar het vizier van de VVH voorwaartsen stond niet op scherp.

Na een kwartier werd De Kennemers zichtbaar sterker en liet VVH het op het middenveld een beetje lopen. Middenvelder Loogman en de frivole Luhulima werd en node gemist in de aanvalstactiek van de VVH-ers. Dit werd duidelijk in de achttiende minuut toen Geoffrey Purse de 1-0 kon maken na een actie via de zijkant. Leon de Graaf maakte in de negenentwintigste minuut op bijna identieke wijze de 2-0 en binnen een half uur keek VVH tegen een 2-0 achterstand aan. Toch was het VVH wat daarna weer een kans kreeg vanuit een dood spelmoment. Een vrije trap van spits Kors gaf aanvoerder Mark van der Werff de ultieme gelegenheid om de aansluitingstreffer te maken. Helaas faalde ook Van der Werff.

De tweede helft begon en VVH schoot gelijk uit de startblokken en net als in de eerste helft was de eerste kans voor VVH. Al snel kreeg het de deksel op de neus want in minuut vijftig scoorde Glen Buijsman de 3-0. Al zat er wel een buitenspel-luchtje aan deze goal. Toch bleef VVH dapper naar voren spelen en in minuut drieënvijftig bleek de scheidsrechter niet mans genoeg om de rode kaart te trekken voor de aanvoerder van De Kennemers, nadat Kors alleen op doelman Davidson kom opstomen. Kors werd onreglementair aan zijn arm getrokken en tot grote ontsteltenis trok de leidsman alleen de gele kaart voor de nummer vier. Dat Marco Mulder er in de zevenenzeventigste minuut nog 4-0 van maakte, was alleen maar goed voor het doelsaldo van de roden uit Beverwijk.

Aankomende zondag staat de thuiswedstrijd tegen Bloemendaal op het programma. Trainer Looij zal er alles aan doen om de mannen weer scherp te krijgen. De wedstrijd begint om 14:00 uur op Van het Aart sportpark.

Paul Cramer

De Kennermers – VVH Velserbroek 4-0 (2-0)

De Kennermers:
Davidson, Hulshof, Hommes, Williams, Kroes, Schoo (68/Vonk), Purse, Buijsman, Mulder, Sarikaya (56/Ibrahimi), de Graaff (76/de Boer)

VVH Velserbroek:
Veldt, Riebeek, Swier, D. Zeeuw, Vlaming, Zuidema (59/Boonstra), R. Zeeuw, Kors, van der Werff, de Meyer, Bakker