VVH pakt punt

Mannen, 1, 3e klasse C

11 maart 2018 14:00

Onbekend

Onder een aardig lentezonnetje werd begonnen aan de wedstrijd. De bezoekers uit Amstelveen hadden de vorige wedstrijd met 6-0 gewonnen en de thuisclub speelde gelijk tegen Spaarnwoude. Vanaf het eerste fluitsignaal ontstond er een aantrekkelijk duel. Voetballend was VVH zeker niet de mindere, maar Sporting Martinus trok de wedstrijd naar zich toe door harder te werken en feller om de bal te strijden. Hierdoor ontstond er een veldoverwicht dat resulteerde in de 0-1 door Niek Koning. Keeper Van den Bogaard probeerde de bal nog te keren, maar de scheidsrechter zag dat het leder de doellijn was gepasseerd.

De tricolores uit Haarlem noord bleven wel de aanval zoeken maar de sluitpost van de Martianen, Niels Wuthrich was een grote sta in de weg voor de aanvallers van VVH. Op een half uur spelen kreeg de ploeg van Marcel Looij de volgende domper te verwerken. Een hoekschop van VVH werd uit de lucht geplukt door Wuthrich die gelijk de lange bal speelde naar spits Koning. Koning bedacht zich geen moment en trok de bal voor. De naar Ajax vertrekkende Ralph Jurka knikte de bal achter Van den Bogaard en bracht de stand op 2-0. Met deze stand werd de kleedkamer opgezocht.

In het tweede bedrijf knokte VVH zich in de wedstrijd. De tweede bal werd meer gewonnen en er kwam snelheid in het spel. In de eenenvijftigste minuut mocht Niels Vlaming een vrije trap nemen. De bal die op een kleine veertig meter van het doel van Martinus lag, werd met gevoel getrapt door Vlaming en kwam precies op het hoofd van Mark Krol terecht die met kracht de aansluitingstreffer in de verre hoek kopte. Coach Looij wisselde Angelo Luhulima voor Jeffrey Kors. Het spel dat in de tweede helft door twee voetballende ploegen een stuk aantrekkelijker was geworden, golfde op en neer. Van den Bogaard moest in de zeventigste minuut handelend optreden en met een katachtige reflex werd Niek Koning van het scoren afgehouden.

Na deze actie werd er druk gewisseld door beide coaches. Jurka werd gewisseld voor Hassan Makdan en Tom van der Werff voor de licht geblesseerde Jur Swier. Tot de vijfenzeventigste minuut was er voor Martinus geen vuiltje aan de lucht. VVH was wel sterker maar de aanvalskracht en het juiste vizier ontbrak. In de vijfenzeventigste minuut kwam Sander Loogman aan de bal en vanaf een kleine 30 meter knalde hij de bal in de ijzeren winkelhaak. Heel VVH ontplofte, want er was eindelijk loon naar werken. Door deze wereldgoal kon de scheidsrechter 2-2 aantekenen in zijn boekje die al vol stond van de gele kaarten. De leidsman trok deze wedstrijd zeven maal de gele kaart. Een kleine minuut later zag Kors zijn bal rakelings over gaan.

Op 12 minuten van het einde wisslede trainer Gerlof voor de tweede keer en werd Mitchell Senft gewisseld voor Amos Appenteng. Ook in de laatste fase bleef de wedstrijd de toeschouwers boeien en bij de kansen van de Martianen bleef keeper Van den Bogaard op zijn hoede en hield de 2-2- vast. Trainer Gerlof wisselde voor de derde maal en Jan Sjerps maakte plaats voor David Kasse. Ook Marcel Looij wisselde voor de laatste maal en verdediger Patrick Uijtendaal werd gewisseld voor Rik Bakker. VVH kon goed meekomen in de partij en had qua tweede helft misschien iets meer verdiend dan het puntje. Toch was gezien de gehele wedstrijd een gelijkspel de juiste uitslag.

Aankomende week gaat de rood wit blauwe brigade richting Bloemendaal. De wedstrijd start om twee uur.

Paul Cramer