VVH/Velserbroek wint in extremis van Diemen!

Diemen sv. 1 (zon)

VVH Velserbroek 1 (zon)

Jur Swier (schot)
Assist: Mark Krol
Assist: Jeffrey Kors

Mannen, 1, 3e klasse C

15 april 2018 14:30

Onbekend

Het vlaggenschip van VVH/Velserbroek mocht vandaag aantreden aan de Sportlaan in Diemen. VVH heeft de punten hard nodig in de strijd tegen degradatie. Ook Diemen kan nog wel een aantal punten gebruiken om zich volgend jaar 3e klasser te noemen. De heenwedstrijd tussen beide ploegen eindigde in 1-4 in het voordeel van Diemen. VVH had dus wat recht te zetten.

Onder een lekkere lentezon begonnen Diemen en VVH om 14:30 aan de wedstrijd. In de 1e minuut kwam VVH al goed door aan de rechterkant. Van der Werff kreeg de bal goed aangespeeld aan de rechterkant van het 16-meter gebied maar zijn inzet was te zwak. Diemen was wakker geschut en nam het heft in handen. Middels prima positiespel probeerde de gastheer zo snel mogelijk Owusu en Dos Passos, die aan de zijkanten geposteerd stonden, te bereiken. Zuidema en Uijtendaal stonden prima hun mannetje en wonnen meermaals het duel van hun directe tegenstander. Diemen kon niet echt gevaarlijk worden en als de blauw-witten doorkwamen was het altijd nog van den Bogaard die zijn doel schoon hield. VVH voetbalde ook prima mee maar vaak werd even de rust niet bewaard of een verkeerde keuze gemaakt waardoor de tricolores niet gevaarlijk kon worden.

In de 38e minuut kwam Diemen dan toch op voorsprong. Owusu kwam goed door via de rechterkant van het veld en plantte de bal op het hoofd van de toegesnelde Stefels die knap tegendraads binnenkopte. Een goal uit het boekje.

Voor VVH was het zaak om niet de kop te laten hangen maar extra gas te geven. In de 43e minuut dook Kors de linkerhoek in. De nummer 9 kreeg alle ruimte om een goede voorzet af te leveren en deed dit ook op het hoofd van Krol. De centrale verdediger zag zijn kopbal geblokt worden maar uit het niets was daar Swier die de bal hard in het doel volleerde. Een heerlijk moment om de gelijkmaker aan te tekenen en hier ook mee te gaan rusten.

VVH begon sterk aan de 2e helft. Na slecht uitverdedigen van Saam kreeg Loogman de bal aan de rand van het 16-meter gebied. Na een goede actie had hij de bal aan zijn favoriete linkerbeen. Loogman haalde uit maar zag de bal net aan de verkeerde kant van de paal belanden. Het spelbeeld veranderde in de 2e helft verder weinig. Diemen had de bal en VVH loerde op een tegenaanval. Diemen werd mondjesmaat gevaarlijk. Een afstandsschot van Minnema halverwege de 2e helft was een van de spaarzame momenten die gevaar voor het doel van van der Bogaard opleverde. Zijn schot belandde, tot grote opluchting van VVH, aan de verkeerde kant van het doel.

Een vrije trap op een meter of 20 van het doel van VVH leverde doelpuntenmaker Swier een hoofdblessure op. Hij kreeg de bal vol in het gelaat. Een vroege aftocht van Swier was het logische vervolg en Boonstra verving hem. Even daarvoor werd van der Werff al gewisseld voor Luhulima.

De wedstrijd werd wat grimmiger. Kors trachtte een aanval van Diemen te onderbreken door een tackle in te zetten op het middenveld. De scheidsrechter liet doorspelen en zo kon Diemen doorgaan met de aanval. Dos Passos slingerde de bal het strafschopgebied in. Dit leek een prooi te worden voor de keeper van VVH maar Stefels kon nog de punt van de schoen er tegenaan zetten. De bal leek tergend langzaam in het doel te verdwijnen maar Vlaming was er snel bij om VVH voor een achterstand te behoeden. Nadat de bal het speelveld had verlaten kwam scheidsrechter van Schepen nog even terug bij Kors om hem de gele kaart te tonen.

VVH zocht wat meer de aanval door middel van de lange bal. Zo ook in de 80e minuut. Een lange bal van Riebeek, die daarbij met zijn voet een speler van Diemen raakte en het veld moest verlaten, kwam terecht bij Kors die vrije doortocht had. De grensrechter zag buitenspel en de scheidsrechter floot op het moment dat Kors uithaalde. Aanvoerder Saam van Diemen vond het onnodig dat Kors nog probeerde te scoren en besloot hierom Kors na te trappen. De goed leidende arbiter zag dit en trakteerde Saam op de rode kaart. Hierdoor stond Diemen binnen een mum van tijd met 9 man. Het logische vervolg was dat VVH de overhand kreeg.

In de 87e minuut kreeg VVH de voorsprong te pakken. Verdediger de Wild bood keeper Meering de kans om de bal ver het veld in te schieten maar had hierbij geen rekening gehouden met Kors. De uittrap werd getoucheerd door Kors en zo kwam de bal op een meter of 20 bij Luhulima terecht. De snelle spits wist hier wel raad mee en lobte de bal over keeper Meering heen. Uitzinnge vreugde bij spelers, staf en toeschouwers van VVH was het logische vervolg!

Na nog een paar hachelijke momenten voor het doel van VVH floot scheidsrechter van Schepen na 95 minuten voor het einde van de wedstrijd en konden er eindelijk weer 3 punten bijgeschreven worden aan het totaal!

Tom Demmers