VVH verliest in 10 minuten de wedstrijd

VVH Velserbroek 1 (zon)

Kennemers (de) 1 (zon)

2 september 2018 14:00

Voorafgaand aan de wedstrijd werd vanwege het overlijden van Frans van Soelen oud voorzitter van VVH en na de fusie van VVH Velserbroek één minuut stilte in acht genomen. Na dit eerbetoon kregen de toegestroomde supporters een leuke wedstijd voorgeschoteld.

De beide derde klassers deden niet voor elkaar onder en de eerste dertig minuten was VVH Velserbroek de bovenliggende partij. Dit resulteerde dan ook in een zeer verdiende 2-0 voorsprong, want clubtopscoorder Jeffrey Kors wist in de zevende en in de veertiende minuut deze score in het boekje van de goed leidende scheidsrechter de heer Lampers te noteren. De bezoekers uit Beverwijk schakelden na de 2-0 een paar tandjes bij en gelijk bleek dat deze ploeg van oud prof Alami Ahannach mee gaat doen om de titel in de derde klasse 3B.

De thuisploeg van coach Jeroen de Vries begon kleine schoonheidsfoutjes te maken en in de laatste zes minuten van de eerste helft wisten de voorwaartsen van de rood zwarten drie maal het net te vinden. Door twee persoonlijke foutjes en een mooie kopbal vanuit een hoekschop gingen beide ploegen rusten met een 2-3 stand.

In de rust wisselde coach De Vries twee maal, Laurence Kroon en Thomas Perrels werden afgelost door Robin Zeeuw en de jonge Tim van Kouteren. Door deze nieuwe impulsen werden de bezoekers gelijk weer onder druk gezet en kregen de rood wit blauwen een aantal kleine kansjes. De grootste kans was wederom voor de VVH spits Jeffry Kors die na een draai om de as, de bal net niet genoeg swung kon meegeven en de bal aan de verkeerde kant van de paal zag belanden.

Good old verdediger Mark Krol werd vervangen door een nieuwe jongeling Justin Korpershoek en de gemiddelde leeftijd van de ploeg ging nog meer naar beneden want doelman Ruben Huijer die deze zondag zijn debuut maakte, kwam net als Korpershoek en Van Kouteren over van de JO19. In de laatste minuut wist De Kennemers nog een doelpuntje mee te pikken waarbij de uiteindelijke stand van 2-4 op het scorebord stond.

Paul Cramer