VVH Zondag 1 verliest van zichzelf!

DSS (zon)

VVH Velserbroek 1 (zon)

1 september 2019 14:00

De rood witte brigade van coach Jeroen de Vries is de bekercompetitie slecht begonnen.

Onder leiding van scheidsrechter Koenekoop werd even na tweeën begonnen het duel. Dat de voetballers uit Haarlem Noord niet bij de les waren bleek al na een aantal minuten. Op het middenveld werd de bal verloren en de verdediging was niet bij de les zodat de thuisclub op voorsprong kon komen.

DSS bleef het VVH Velserbroek lastig maken en de veelal onzorgvuldige passes was het koren op de molen van de DSS`ers. Het was dan ook na een kleine twintig minuten spelen dat de rood groenen de voorsprong verdubbelden. VVH ging na deze domper wel beter en geconcentreerder voetballen. De aanval werd veelvuldig gevonden door het middenveld. Alleen het eindstation werd niet gevonden. Spits Jeffrey Kors had het gevoel op Pampus te leven. Toch kwamen de bezoekers terug in de wedstrijd. Mark van der Werff maakt e vlak voor rust de aansluitingstreffer.

In het tweede bedrijf bleef VVH kwakkelen en soms uitstekend voetballen. Hoogtepunten waren de doelpunten van Kors en de verschrikkelijk slecht ingeschoten penalty van de aanvoerder van DSS, dat toch in het boekje van de scheidsrechter belandde omdat doelman Van den Bogaard hier totaal niet had op gerekend en de bal op slapstick en Grobbelaar achtige wijze de bal in het doel zag verdwijnen.

Toch keerde VVH met legen handen naar huis terug. De thuisclub ging met de winst strijken en op de 4-3 was niets af te dingen.

Aankomende zondag komt Eendracht’82 op bezoek en weten de mannen van coach Jeroen de Vries wat er te doen staat.

Paul Cramer