Nipte nederlaag in regenachtig Velsen

VVH Velserbroek JO17-1

3 oktober 2020 14:30

Onbekend

Meestal komt VVH JO17 wat traag uit de startblokken. Ook op deze regenachtige dag, in en tegen Velsen was dat weer het geval. Binnen 5 minuten stonden we dan ook met 1-0 achter. Het kon wel eens een zware middag worden.

Na een minuut of 10 kreeg Velsen met een vrije schotkans een grote mogelijkheid om de 2-0 te maken. Keeper Jesse stond gelukkig op de juiste plek en behoedde ons met een mooie redding voor een grotere achterstand.

VVH was eindelijk wakker geworden en de wedstrijd ging wat meer gelijk op. Het golfde op en neer, maar echt grote kansen kwamen er niet. Totdat een mooie aanval van VVH over vier schijven van linksachter rechtsvoor bij Yari terecht kwam. Hij draaide mooi weg bij z'n tegenstander en krulde de bal vanaf een metertje of 18 over de keeper richting de kruising. Helaas eindigde de bal op de lat.

In de tweede helft had VVH een overwicht op het veld. De opbouw van achteruit liep goed en er waren veel mooie combinaties, maar doordat Velsen altijd een mannetje achter de verdedigers hield, liepen veel van onze aanvallen op het laatste moment dood. Velsen kwam er niet zo vaak meer uit, maar ook VVH had niet veel uitgespeelde kansen.

10 minuten voor het einde leidde Roan het slotoffensief in door van achteruit op te stomen en via 2 combinaties opeens in de 16 van de tegenpartij te verschijnen. Helaas strandde ook deze aanval op het laatste moment.

Vlak daarna dook ook Sem opeens, na een fantastische pass van achteruit, alleen voor de doelman op, maar hij kwam een halve teenlengte tekort om de keeper te verrassen. Met nog een paar pogingen van afstand werd de keeper van Velsen niet echt meer op de proef gesteld en zo eindigde deze spannende wedstrijd in 1-0.

VVH kreeg hiermee iets minder dan het verdiende, maar mag terugkijken op een goede wedstrijd!